wat moet ik doen ?

nbv
Topic Starter

wat moet ik doen ?

#1 , 04 sep 2012 21:27

halo ,

Ik heb een woning gekocht waar een huurder inzit zijn opzeg gaat in vanaf 1 september 2012 dit voor een periode van zes maanden.
(geregistreerd huurcontract) Maar hijzelf beweerd geen brief te hebben ontvangen terwijl dit wel degelijk het geval is.
Maar ik zit bij een paar vragen ; bv. De huurde heeft al een heel deel degelijke huurwoningen gezien via de makelaar dikwijls nog in betere staat dan hij nu zit . mag hij zomaar deze woningen blijven weigeren? En klopt het ook dat het 6 maanden opzeg zijn ook na het tekenen van de akte?
Ook is de elektriciteit volledig afgekeurd met een termijn van 18 maanden hoe zit dat als er nog een huurder in zit?
Bestaat er soms ook een sneller manier om hen eruit te krijgen ?bv door wetten die hij zou kunnen overtreden o.d.
ik moet nu zelf 2 woningen opbrengen en dat is vrijwel onmogelijk . ben zelf blind aan worden en die tijd begint ook te dringen ...
Wat kan ik doen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 04 sep 2012 21:52

Is de opzeg aangetekend verstuurd? Indien niet, kan u bewijzen dat de huurder deze ontvangen heeft? Welke reden heeft u hiervoor gegeven (ik vermoed eigen bewoning)? Wat is de startdatum van het huurcontract?

Het niet vinden van andere woningen is geen geldige reden om niet te vertrekken na een (correcte) opzeg.
Indien de huurder niet vertrekt (kan om verschillende redenen zijn), zal u met hem moeten afspraken maken om data vast te leggen om de elektriciteit te herstellen/vervangen. Wil hij niet, zal u dit voor de vrederechter moeten vorderen.
Enige manier die ik weet om een huurder sneller buiten te krijgen, is indien hij zich niet aan zijn voorwaarden van het contract houdt (dus niet betaald).

nbv
Topic Starter

#3 , 05 sep 2012 20:58

halo ,
Bedankt voor uw reactie .
Ja de opzeg is aangetekend vum van begin van het huurerstuurd door de notaris zelf.
de startdatum is 1.11.2003 verloop van huurcontract is 1.11.2012 maar aangezien de vorige eigenaars geen opzeg hadden gedaan werd het automatisch verlengt bij 3 jaar
de datum die ik zou kunnen vastleggen voor elektriciteitsvernieuwing zou ik deze ook voor de opzeg afgelopen is kunnen vastlegen of doen mag dit is dit wettelijk?
Ook staat in het huurcontract dat er geen index aanpassingen zijn gebeurt tijdens de 9 jaar en dat je een indexaanpassing kan doen op dat verjaardag van het huurcontract ( de 11de maand)
kan ik deze aanpassing doen tijdens mijn opzeg mag dat?
En wat als hij telaat betaald geldt dit ook ?

Alvast bedankt

Reclame

Terug naar “Huren”