Als u over een zgn "smartphone" of ipad beschikt, vindt u "apps" voor muziekherkenning.alhoewel ik niet met 100% zekerheid kan zeggen dat het effectief om nazistische liederen gaat daar ik naam en uitvoerder niet kan herkennen.
Een "perimeter" bestaat niet; in België zijn er geen gelukkig geen getto's. Om het even hoe u eruitziet, Veel orthodoxe Joden wonen in Antwerpen weliswaar binnen de eroef, maar dat is -zoals u ongetwijfeld weet- ingegeven door praktisch-religieuze motieven. Niks mis mee. Uiteraard hebt u het volste recht u te vestigen waar u maar wil. Vlaamse primitieven bestaan, en dat is spijtig voor henzelf.Ik was mij bewust mij net buiten een bepaalde 'perimeter' te vestigen, maar had me gezien mijn anders seculier voorkomen toch niet aan dergelijks verwacht.
Verboden of niet weet ik niet, maar de buurt laten meegenieten : nee. Wie de tekst kent en toch dit lied regelmatig afspeelt, heeft, vind ik, wel recht op een goede dokter. En op langdurige begeleiding.Dat de Hitler groet en aanverwante symbolen verboden zijn wist ik. Maar vb. het Horst-Wessellied staat gewoon te beluisteren op wikipedia. Ik neem aan dat je het niet op een openbare bijeenkomst mag/wil spelen, maar in de beslotenheid van iemands privé woning lijkt me dit toch niet verboden?
In dergelijke dossiers lijkt een absolute nul tolerantie me nog steeds aangewezen.Dat de Hitler groet en aanverwante symbolen verboden zijn wist ik. Maar vb. het Horst-Wessellied staat gewoon te beluisteren op wikipedia. Ik neem aan dat je het niet op een openbare bijeenkomst mag/wil spelen, maar in de beslotenheid van iemands privé woning lijkt me dit toch niet verboden?
De vraag is uiteraard hoe ver je daar in gaat. Je kan het zo absurd niet bedenken of één of andere neonazi noemt zijn honden Foxl en Blondie, luistert naar Wagner en rijdt met een VolkswagenEr is een strikt verbod voor een aantal liederen (zoals het Horst-Wessellied) o.m de hitlergroet en nazi-symbolen il Duitsland. In belgie inderdeed niet expiciet; Maar in het geval van een aanklacht voor racisme/discriminatie bijvoorbeeld zijn het pertinent gebruik van deze symbolen of afspelen van deze muziek bewijsmateriaal of bezwarende feiten.
Het geheel van de feiten kan dus strafbaar zijn. in dit geval - als deze voorvallen bijvoorbeeld herhaaldelijk gebeuren - . zou ik spreken van belaging.
Maar zoals Moraelin zegt; als je er niet meer woont, stelt zich het probleem ook niet meer en valt het herhaaldelijke karakter er van weg;