Ik weet niet goed waar mijn probleem te posten.
De huurovereenkomst is beëindigd op 31/07, er was overeengekomen met immo dat de eigenaar resterende mazout ging overnemen. De regeling ervan werd op de lange baan geschoven. Enkele maanden geleden was het huis verkocht en vorige week is de akte verleden.
Dus oude huisbaas had eerst gezegd mazout over te nemen en zegt nu, sorry richt u tot de nieuwe eigenaars.
Dat laatste is nu uiteraard waar, maar dat is wel heel oneerlijk. Als we dat hadden geweten, hadden we de tank leeg laten trekken en de mazout meegenomen, maar dat kan nu ook niet meer.
We hadden een zaak tegen de huisbaas voor vocht, die zaak hebben we gewonnen. De zaak was nog niet gesloten omdat de vrederechter het einde van de huurovereenkomst wilde afwachten. In september staat die dus terug op de rol. Maar het probleem dat wij nu hebben tegen onze voormalige huisbaas, kunnen we dat dan wel aankaarten. Er is eigenlijk geen huurovereenkomst meer.
Bovendien heeft het immokantoor met kwade wil meegewerkt aan het op de lange baan schuiven. Vrijdag mailt immo mij nog dat ik de contactgegevens zelf heb van de eigenaar om de mazout verder te regelen en maandag mailt die immo mij dat de akte vrijdag is verleden en ze niets meer met de zaak te maken hebben. Dat wist ze vrijdag uiteraard ook.
Kan ik hier nu nog iets aan doen? Kan ik dat aankaarten in het vervolg van mijn vorige zaak?