bezoekrecht bij verkoop huurwoning

Emark
Topic Starter

bezoekrecht bij verkoop huurwoning

#1 , 10 aug 2012 15:37

hi, ik wil mijn appartement te koop zetten. Op dit moment is dat verhuurd, maar de verstandhouding tussen huurder en mezelf is verzuurd (huurachterstal + leugens).

Als ik mijn app te koop zet, moet ik dan de toestemming krijgen van de huurder om met een eventuele koper het pand te gaan bezichtigen?
Zijn er bepaalde documenten die ik moet voorleggen om aan te tonen dat het pand effectief te koop staat?
Wat als de huurder niet meewerkt? Mag ik dan zelf het pand binnen met de potentiele koper?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 10 aug 2012 15:50

Huurder moet u binnenlaten met kandidaat kopers.
Spreek daarom best met hem af om dit mogelijk te maken op bvb 2 periodes per week: bvb woensdagavond van 19 tot 21 Hr en zaterdagnamiddag van 14 tot 17 uur. Zet dit op papier en te ondertekenen door beiden.
Wil huurder hier niet van weten of hij geeft niet thuis op die ogenblikken zal je via de vrederechter moeten die dan de bezoekdagen en uren zal vastleggen.
Wat staat er in dit verband in de huurovereenkomst?

Oude Belg

#3 , 10 aug 2012 21:24

Ga in geen enkel geval op eigen initiatief naar binnen. Dit is huisvredebreuk met gebruik van valse sleutels, en daar lacht geen enkele rechter mee.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Reclame

Terug naar “Huren”