Huurprijs bij huren van ouders

shunfa
Topic Starter

Huurprijs bij huren van ouders

#1 , 10 aug 2012 10:27

Kunnen mijn ouders mij zomaar een appartement verhuren tegen een lage prijs of zijn ze gebonden aan minimum huurprijzen?

Ik heb wel degelijk een officieel huurcontract nodig, aangezien ik momenteel in het buitenland woon met mijn vriendin, en we van plan zijn om te trouwen en via gezinshereniging naar België te komen. In dat kader moet ik kunnen aantonen dat ik over behoorlijke huisvesting beschik wat neerkomt op een geregistreerd huurcontract.

Mijn ouders verhuren enkele appartementen en zijn bereid om het contract van één van de huurders hiervoor vroegtijdig op te zeggen (6 maand voordien). Ze verwachten ook niet dat ik de huidige huurprijs betaal, maar we weten dus niet zeker of ze zomaar een lagere huurprijs in het contract mogen zetten.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 10 aug 2012 11:19

Het is uw ouders volledig vrij te bepalen aan welke prijs zij wensen te verhuren.

Reclame

Terug naar “Huren”