Ik had een huurcontract van 1 jaar met automatische verlenging en ben uiteindelijk 5 jaar gebleven.
Het huurcontract stelt een opzegtermijn van 3 maanden voor, die ik heb gerespecteerd. Ik heb in maart mijn opzeg gegeven en ben eind juni vertrokken.
Donderdag 21 juni had ik een afspraak met de eigenaar om de sleutels te overhandigen en had toen ook het document mee om de huurwaarborg vrij te geven.
De huurbaas is echter niet komen opdagen. Ik heb 4x gebeld, maar hij nam zelfs niet op.
Ik heb dan maar een mail verstuurd waarop hij antwoordde dat hij "zich niet goed voelde". Hij stelde voor om de sleutels via de post op te sturen en daarbij ook het document voorr de vrijgave van de huurwaarborg.
Ik heb de sleutels en het document via aangetekende zending verstuurd en hij heeft mij via mail bevestigd dat hij deze ontvangen had, maar dat hij op vakantie was en dus het document niet kon terugsturen.
Het is nu 5 weken verder en hij antwoordt helemaal niet meer op mijn oproepen en mails.
Ik zou nu dus naar de vrederechter willen stappen, maar ik weet niet hoe ik dit moet aanpakken. Heb ergens gelezen dat ik eerst een aangetekende brief naar de eigenaar zou moeten sturen om te waarschuwen dat ik naar de vrederechter stap. Is dit echt nodig en wat moet er dan in die brief staan?
Ik woon nu in Herne, maar mijn appartement lag in Brussel, ik neem aan dat ik dan naar de vrederechter in Brussel moet gaan? En welke documenten heb ik daar nodig?
Alvast bedankt,
Michael