Wijzigen kontrakt van hoofdverblijfplaats naar 2 de verblijf

DeeWee
Topic Starter

Wijzigen kontrakt van hoofdverblijfplaats naar 2 de verblijf

#1 , 06 aug 2012 19:08

Ik verhuur sedert 1992 of 1993 een appartement aan een persoon die zowel in Duitsland als in België is gedomicilieerd. (Duitser die in België en in Duitsland heeft gewerkt).

Het appartement is verhuurd als 3-6-9 met hoofdverblijfplaats en domicilie dus. Wegens fiscale redenen (door nieuwe regering in België) wil hij nu dit appartement in België als tweede verblijf huren ipv als hoofdverblijfplaats.
Het huidig kontrakt is geregistreerd.

1) Kan ik het huidige kontrakt aanpassen met een bijgevoegde clausule dat dit nu al tweede verblijf geldt, of moet ik het huidige kontrakt laten beëindigen en een nieuw kontrakt laten opstellen?

2) Kan dat kontrakt (als tweede verblijf) ook als 3-6-9 verhuurd worden?

3) Moet dat dan gemeubeld verhuurd worden, of kan dat ook ongemeubeld?

4) Ik veronderstel dat ik in dat kontrakt dan zijn eigenlijke hoofdverblijfplaats (in Duitsland) moet vermelden?

5) Mag ik in dat kontakt dan ook laten opnemen dat de taks voor tweede verblijf ter zijnen laste is?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 06 aug 2012 19:17

Enkele opmerkingen:
De algemene huurwet is van toepassing.
U hebt geen bescherming meer (de huurder ook niet) van de woningwet.
Op wie zijn naam staan water, gas en elektriciteit?
Indien overheid niet weet dat appartement verhuurd is krijgt u leegstandbelasting ....

In principe geeft volgende link alle huurvormen:
http://www.handelshuur.be/index.php?opt ... &Itemid=59" onclick="window.open(this.href);return false;

http://justitie.belgium.be/nl/publicati ... -179698-64" onclick="window.open(this.href);return false;

Reclame

Terug naar “Huren”