Huurder Verwaarloost appartement

Hippolyth
Topic Starter

Huurder Verwaarloost appartement

#1 , 04 aug 2012 20:47

Ik zit met het volgende probleem sedert enkele jaren heb ik een huurder die gebruik maakt van een appartement op het gelijkvloers met kleine binnenplaats. Het appartement is in een verzorgde staat afgegeven geweest ondertussen blijft daar weinig van over. De binnenplaats word overwoekerd door mossen en klimop, huurder verzameld ook alle mogelijke rommel wegens het te wienig verluchten is de badkamer ook helemaal beschimmeld. Door al die rommel zijn er zelfs muizen, sinds hij geen kat meer heeft zijn de muizen de baas.
Hoe kan ik dit op een verantwoorde juridische manier oplossen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 05 aug 2012 09:41

Welk soort kontrakt is het? Korte duur of 3-6-9.
Werd er een plaatsbeschrijving opgemaakt bij aanvang van de huur?
Is het kontrakt geregistreerd?
Is het een medeeigendom, of ben jij eigenaar van alle appartementen in het gebouw? Is er een syndicus?

Hippolyth
Topic Starter

#3 , 05 aug 2012 13:39

Het is een 3-6-9 contract, er werd een plaatsbeschrijving opgemaakt en het is een geregistreerd contract.
Ik ben de eigenaar van het gebouw, het gebouw zit wel in een BVBA en er is geen syndicus aanwezig.

Reclame

mava105

#4 , 05 aug 2012 16:13

Als het de spuigaten uitloopt kan je hem altijd voor de Vrederechter dagen, maar de kans zit erin dat je bot vangt. Vrederechter kan zeggen dat de huurder maar moet rekenschap geven over de staat van het appartement op het einde van de huurovereenkomst, en dat hij dus nog tijd heeft om de schade te (laten)herstellen.

Franciscus

#5 , 05 aug 2012 16:52

Is er gevaar voor de volksgezondheid?
Indien ernstig kan politie en sociale dienst proberen een 'oplossing' te zoeken.
Woonstonderzoek, sociale begeleiding enz enz. In ernstige gevallen kan de burgemeester een bestuurlijke huiszoeking bevelen.
Rommel of vuilnis???

mava105

#6 , 05 aug 2012 17:01

Rommel of vuilnis
Wat voor de ene rommel is , is voor de andere dan weer antiek. :lol:

Franciscus

#7 , 05 aug 2012 17:36

Vuilnis 'kan' openbare gezondheid zijn ....

Hippolyth
Topic Starter

#8 , 05 aug 2012 20:50

Er is niet echt een gevaar voorde volksgezondheid, enkel de muizen kunnen een "gevaar" zijn het is me rommel dan vuilnis, het zijn bv een hoop lege honingpotten en flessen enz.
Maw is er niet echt iets wat ik er aan kan doen dan, dank je voor De hulp en de moeite alvast.

Turaki

#9 , 05 aug 2012 22:24

Muizen kunnen ook een gezondheidsrisico vormen: knagen zich een weg naar voedsel, kunnen dit besmetten en in contact brengen met uitwerpselen. Neem eens contact op met de gemeente, burgemeester is persoonlijk verplicht om de openbare veiligheid en gezondheid te vrijwaren.

Franciscus

#10 , 05 aug 2012 23:13

Hebben de buren naast of boven geen problemen.....

Hippolyth
Topic Starter

#11 , 06 aug 2012 11:09

Ja, die van er boven heeft al een paar dood gedaan die van beneden kwamen, de buren weet ik niet.

Franciscus

#12 , 06 aug 2012 11:18

Dus een muizenplaag ...... naar gemeente gaan .... sociale dienst of milieudienst.

Turaki

#13 , 06 aug 2012 11:20

Dus een muizenplaag ...... naar gemeente gaan .... sociale dienst of milieudienst.
Of gezondheidsdienst in sommige grotere gemeenten.

Terug naar “Huren”