Franchise brandverzekering verdrievoudigd

snoopy00
Topic Starter

Franchise brandverzekering verdrievoudigd

#1 , 23 jul 2012 16:19

Wij hebben net een mail gekregen van onze makelaar met volgende tekst:
"Zoals ik vreesde is AG verzekeringen niet opgetogen met de opgelopen schadedossiers aan uw woning. Zij stelden hiervoor een zeer hoge vrijstelling in geval van nieuwe waterschade in de toekomst. Wij hebben met de maatschappij kunnen onderhandelen en bekomen dat zij deze zouden beperken tot 3 x de normale vrijstelling van 235,27 €. Dit komt dus neer dat bij een volgend schadegeval uw vrijstelling 705,81 € zou bedragen. Ik meen dat dit een aanvaardbare regeling is. Natuurlijk zullen wij erop toezien dat deze maatregel in de toekomst wordt geannuleerd of progressief gemilderd."

Het is zo dat wij op 3 maanden tijd 2 waterschades hebben opgelopen (een daklek en een lek in een leiding in de keuken op het gelijkvloers). Daarvoor hebben wij geen schades gehad.

Wij hebben een AG Topwoning brandverzekering met Pack Home&Assist+ waardoor wij eigenlijk geen vrijstelling hebben (Engelse vrijstelling). Hebben ze het recht om dit zomaar te doen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Kingfisher

#2 , 23 jul 2012 16:29

Ja, alleen aan u de keuze of u dit aanvaardt of niet. Indien niet, dan kijkt u best uit naar een andere verzekeringsmaatschappij.

mava105
Juridisch actief: Nee

#3 , 23 jul 2012 19:49

(een daklek en een lek in een leiding in de keuken op het gelijkvloers). ?
Waardoor werd de schade veroorzaakt? Overmacht, sleet of slecht pandonderhoud?
Bij sleet of slecht onderhoud is dat een normale reaktie van de verzekering. Zij zijn er niet voor de renovatie van de woning.

Reclame

snoopy00
Topic Starter

#4 , 23 jul 2012 21:33

Het daklek werd veroorzaakt door oude siliconen die door de vrieskou van afgelopen winter waren gebarsten. Het dak is volgens verschillende dakwerkers voor de rest perfect in orde.
He keukenlek is in een buis dat onder de vloer ligt, waarschijnlijk iets dat toevallig is losgekomen.
Wij wonen zelf nog maar 1,5 jaar in het huis dat voor de rest in orde lijkt.
Veel keuze heb ik niet aangezien de verzekering gelinkt is aan mijn hypotheek...

Terug naar “Huren”