Wat te doen bij vertrek van huurder na einde contract?

filske
Topic Starter
Berichten: 9

Wat te doen bij vertrek van huurder na einde contract?

#1 , 14 jul 2012 16:01

Hallo,

Mijn moeder verhuurt haar huis, vermits zij in een home verblijft.
De huurder heeft nu per aangetekend schrijven laten weten dat hij de huurovereenkomst wil stopzetten bij het einde van het derde jaar.
Eind deze maand verlaat hij de woning en nu vraag ik me af wat er allemaal moet gebeuren.

- Hij geeft ons de sleutels terug
- Hij zorgt ervoor dat woning en tuin mooi opgekuist zijn, zodat we de huurwaarborg kunnen teruggeven

Moeten de meters van elektriciteit en gas afgesloten zijn bij het verlaten van de woning?
Wat met eindafrekeningen? Gaan die rechtstreeks naar hem?
Zijn er nog zaken waarop ik moet letten?

Sorry voor de misschien domme vragen, maar het is de eerste keer dat ik een huis verhuur en ik wil graag dat alles correct verloopt.

Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos
Berichten: 16087

#2 , 14 jul 2012 16:15

Electriciteit en gas neemt u best over tegen leegstandstarief, dat is stukken goedkoper dan stroom en gas weer te moeten laten aansluiten bij een nieuwe huurder. De oude huurder zal dan ook automatisch de afrekening op zijn nieuwe adres toegezonden krijgen. Bij een nieuwe huurder draagt u dan weer de contracten aan hem over.

Kijk het huis met beiden nauwgezet na, neem foto's van de gebreken, beschrijf ze in detail. Geef de waarborg pas vrij wanneer jullie overeenstemming hebben bereikt over eventuele kosten.

filske
Topic Starter
Berichten: 9

#3 , 14 jul 2012 17:17

Bedankt!

Reclame

Terug naar “Huren”