Opzeg huurovereenkomst door verhuurder

bartclaesen
Topic Starter

Opzeg huurovereenkomst door verhuurder

#1 , 11 jul 2012 11:59

Als verhuurder heb ik de huurovereenkomst met mijn huurder zowel aangetekend als per post opgezegd. Maar de verhuurder is het aangetekende schrijven niet gaan ophalen en het is me terug bezorgd via De Post.

Heb ik nu voldoende grond om de huurder uit mijn appartement te krijgen of dien ik nog andere stappen te nemen?

Het betreft een huurcontract van bepaalde duur (18 maanden), dat in juni is opgezegd (einddatum contract is 30 september 2012).

Alvast dank!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 11 jul 2012 12:09

Op zich heeft u gedaan wat u moest (AS wel ongeopend bewaren!), maar om problemen en kosten (voor de huurder, maar u zal die moeten voorschieten) te vermijden, kan u best op andere wijze nog eens contact opnemen met uw huurder.

AS best trouwens altijd in kopie met de gewone post versturen (en naar elkaar verwijzen), zo heeft de ontvanger ook bij niet afhalen zeker de inhoud van het schrijven (hoewel hij verondersteld wordt dit te kennen na eerste aanbieding AS, en zelfs bij niet-afhaling).

Vandebos

#3 , 11 jul 2012 12:22

U neemt best eens telefonisch contact op met de huurder als deze binnen een paar weken niets van zich heeft laten horen. Kwestie van bezoekuren en uittredende plaatsbeschrijving en dergelijke te regelen.

Indien blijkt dat de huurder niet van plan is zomaar te vertrekken zal u opnieuw aangetekend in de pen dienen te kruipen. Dit doet u dan best een maand voor vervallen van de opzeg. U kan de zaken dan dermate plannen dat indien het vredegerecht noodzakelijk blijkt de zitting hiervan samenvalt met het verstrijken van de opzeg. Op die wijze minimaliseert u de periode dat het pand bezet kan worden.

Reclame

Terug naar “Huren”