Huurcontract met twee ondertekend, 1 huurder op ander adres.

Krolleke
Topic Starter

Huurcontract met twee ondertekend, 1 huurder op ander adres.

#1 , 05 jul 2012 08:18

Mensen, ik hoop dat jullie me kunnen verder helpen.

ik ben van woonst veranderd, maar de nieuwe woonst waar ik nu woon, heeft mijn partner mee moeten tekenen, omdat de verhuurder financiele zekerheid wou omdat ik zelfstandige ben..

Nu, mijn partner zijn adres staat niet in de woonst die we samen ondertekend hebben, hij wont officieel bij zijn ouders, mijn adres staat
wel bij de nieuwe woonst, en ik betaal ook alle kosten zelf.

onze relatie is nu ten einde , en hij wilt niet buiten. wat kan ik hier aandoen, kan hij me iets maken omdat hij mee heeft getekend?

Kan hij af het contract gezet worden..

Graag raad :(

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 05 jul 2012 10:04

Als hij ergens anders staat ingeschreven kan je hem niet laten schrappen gezien hij er niet 'woont'
Blijkbaar heeft hij er wel zijn belangen jullie waren samen...
Dan zal u hem met AS moeten verzoeken het pand te verlaten want dat u anders naar de vrederechter zal stappen om hem te laten uitzetten.
Edoch
Er is een contract dat hij mee getekend heeft ... als hij er niet woont .... contract zal wel stipuleren dat de woning dient als hoofdverblijfplaats van BEIDEN ...zal u ontbinding van het contract moeten vragen...
en een nieuw contract enkel op uw naam.
Of ook verhuizen mits schadevergoeding aan verhuurder.
Wie betaald de huur?
Welk type contract is het
http://justitie.belgium.be/nl/publicati ... -179698-64" onclick="window.open(this.href);return false;

Krolleke
Topic Starter

#3 , 05 jul 2012 10:22

ik betaal de huur. ik betaal alles, en hij heeft geen belangen bij mij. en de huurder wilde enkel zijn naam erbij om financiele zekerheid te hbben.

ik heb nu het contract niet bij de hand

Reclame

Franciscus

#4 , 05 jul 2012 10:25

Staat er ook iets in van hoofdelijke aansprakelijkheid?

Krolleke
Topic Starter

#5 , 05 jul 2012 10:26

als ik bv geen huur betaal gaat hij het bij mijn 'ex' halen. ik zei ook tegen de verhuurder; kan dat geen kwaad dat hij hier niet gaat wonen? en mee tekend, en hij antwoordde, nee dat is geen probleem volgens mijn advocaat

Franciscus

#6 , 05 jul 2012 10:44

Dat hij mee heeft getekend is idd totaal geen probleem.
Maar als u het contract wil opzeggen KAN dat wel een probleem zijn.
Belangen wil zeggen: van tandenborstel over kledij en 'sloefen' en blijven slapen.... auto in garage ..post die toekomt enz ..

Indien niet kan u vrederechter vragen hem te toegang te ontzeggen.
Laat indien NU dus geen belangen de kwartierinspecteur al zeker bij de gemeente het appartement onder 'politiecontrole' zetten. Op die manier kan er geen inschrijving gebeuren zonder dat politie en dus u het ook weten.
Als uw ex-vriend een sleutel heeft ...kan u het slot wijzigen...gezien hij er niet ingeschreven staat kan hij dus niet meer binnen.

PS uw ex vriend kan uiteraard wel zijn contract opzeggen bij de huisbaas ... als de huisbaas dan bereid is alleen u als huurder te hebben is er geen probleem...

Krolleke
Topic Starter

#7 , 05 jul 2012 11:14

kledij ligt er niet, tandenborstel ook niet, auto staat op straat als hij bleef slapen.. ik ben net met men ex overeengekomen dat hij op het contract blijft staan, en onderling een papier opstellen dat zijn hoofdverblijfplaats niet daar is, dat hij heeft mee getekend voor mijn financiele zekerheid, en de borg, dat hij geen inspraak kan maken op de helft ervan.. en beide tekenen.. goed of niet goed?

Franciscus

#8 , 05 jul 2012 12:55

In tweevoud datum en plaats ... met onderaan gelezen en goedgekeurd onderaan geschreven door (best) elke partij en handtekening.
Het mede tekenen was/is enkel ter intentie van borgstelling.

Krolleke
Topic Starter

#9 , 05 jul 2012 14:11

Bedankt Franciscus.

Terug naar “Huren”