vroegtijdig opzeggen huurcontract appartement

Flipper
Topic Starter

vroegtijdig opzeggen huurcontract appartement

#1 , 04 jul 2012 08:13

Samen met mijn vrouw heb ik een huurcontract van 3 jaar getekend voor een appartement op 15 juni 2012.
De huur van het appartement begint te lopen vanaf 01 augustus 2012. Wij hebben echter kans om een beter en goedkoper appartement te huren. Wat moeten wij doen om zo weining mogelijk te moeten betalen?
Ik weet dat we een schadevergoeding moeten betalen, maar moeten wij ook de huur blijven betalen vanaf 01 augustus 2012 als de verhuurder geen andere huurder vindt?
Hartelijk dank!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 04 jul 2012 08:26

Contract van bepaalde duur heeft geen opzegmogelijkheden, met of zonder schadevergoeding. U gaat moeten trachten een overeenkomst te bereiken met de verhuurder, die kan eisen dat u de volle 3 jaar uitdoet.
In het laatste geval kan enkel de vrederechter het contract verbreken, maar ook hij zal een schadevergoeding opleggen (reken maar op 3 maanden), en waarschijnlijk ook een opzegtermijn (ook 3 maanden).

Fore

#3 , 04 jul 2012 10:10

Contract van bepaalde duur heeft geen opzegmogelijkheden,
MAAR, indien er opzeg mogelijkheden in het contract staan, zijn die wel geldig en kunnen deze gebruikt worden (bv 3 maand opzeg en 6 maand schadevergoeding).

Alle informatie:
http://www.mmk.be/afbeeldingen/File/CO/dehuurwet.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

Reclame

Terug naar “Huren”