slechte betaler, opzegging huurcontract

deleuke86
Topic Starter

slechte betaler, opzegging huurcontract

#1 , 01 jul 2012 17:03

Beste,

Mijn opa verhuurde een appartement aan het koppel A. Maar koppel A vertrekt vroegtijdig en voorziet een andere huurder, huurder B dus.
Mijn opa komt ditte weten en gaat dus met een nieuw huurcontract naar huurder B, A is al met de noorderzon vertrokken. Huurder B ondertekend het contract en gooit de deur dicht. Ondertussen zit hij er al 6 maand in, heeft nog geen huurwaarborg betaald en betaald nu de huur sinds de laatste 2 maand (gedeeltelijk).

Kunnen we deze mensen aan de deur zetten? Zo ja, wat is de snelste manier?

Via verbouwingswerken? (er zouden nieuwe ramen inmoeten en de electriciteit zou moeten vernieuwd worden)
Via deurwaarder?
Via vrederechter?

Het fijne van heel de zaak weet ik niet, want hij wil er niet zoveel over kwijt. Mijn grootouders zijn altijd zelfstandig geweest en hebben dus een klein pensioen, de opbrengst van de huur is dus vrij noodzakelijk ...

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Oude Belg

#2 , 01 jul 2012 17:37

Vrederechter is de enige mogelijkheid.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Oude Belg

#3 , 01 jul 2012 17:47

http://www.juridischforum.be/forum/view ... =uitzetten" onclick="window.open(this.href);return false;
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 03 jul 2012 19:06

Staat in contract dat
1- er een brandverzekering moet zijn?
2- er een waarborg moet betaal worden?
3- er een plaatsbeschrijving moet gebeuren?
4- is het nieuwe contract al geregistreerd door de verhuurder?
.. is het contract aangepast aan de huidige wetgeving...?

Wat is er met de waarborg van partij A gedaan en of met hun plaatsbeschrijving?
Hebben die alles betaald?
Is huurder B al in gebreke gesteld voor de niet betalingen?
http://justitie.belgium.be/nl/publicati ... -179698-64" onclick="window.open(this.href);return false;

Terug naar “Huren”