gebroken sleutel

roderidder
Topic Starter
Contacteer: Website

gebroken sleutel

#1 , 01 jul 2012 16:32

Appartement 10 inwoners/huurders + 1 huisbaas.
De sleutel van de gezamelijke toegangsdeur breekt af waarbij een halve sleutel in het slot blijft steken.

Huurder (die moeite had of niet binnen kon) belt zelf een slotenmaker nadat duidelijk werd dat de huisbaas op dat moment het niet dadelijk geregeld kon/wilde/... krijgen en er wordt een nieuw slot gestoken.
kosten 200 euro

Nu moeten ook nog een 10-tal sleutels worden bijgemaakt...

De huurder meent gehandeld te hebben uit goede trouw en voegd er aan toe "dat kan toch iedereen overkomen" en ziet het liefst de gedane kosten op een rechtvaardige wijze terug te verhalen op de huisbaas.

Hoe zou dit kunnen verlopen?

RR

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 01 jul 2012 19:16

Huisbaas had onder dringende werkzaamheden hier onmiddellijk werk van moeten maken. Was de toegang tot het pand mogelijk? Hoelang heeft men gewacht voor het zelf te laten vervangen? Werd er geschreven?

roderidder
Topic Starter

#3 , 01 jul 2012 19:55

Veel zal ik er niet kunnen over vertellen. Het is maar van horen vertellen, maar zie die huurder wel terug.
We zijn in een periode waar er her en der gefeest wordt en dat was bij die huisbaas blijkbaar niet anders.
Of de toegang mogelijk was? Hier kan ik niet echt duidelijkheid verschaffen maar volgens mij niet want waarom zou de huurder het anders niet kif/kif laten gelet deze de toegang tot zijn eigen woonstruimte appart kan afgesloten worden. Het betreft de algemene toegangsdeur van het appartement tot de gang, de lift, de trap.

Wel heeft de huurder de huisbaas (of een lid van het gezin) gesproken maar of dit via de achtertuin of de GSM van de huisbaas is weet ik niet zeker meer.

De huisbaas kon niet zorgen voor een slotenmaker gelet er geen beschikbaar of nu niet bereikbaar zou geweest zijn waarbij de huurder via zijn smartphone dan maar zelf op zoek is gegaan voor een slotenmaker die pakweg een half uur later daar was en een ander slot heeft gestoken. Geschreven is er zeker (nog) niet. De huurder en verhuurder hebben goede (zakelijke) relaties met elkaar en mijn verwachting is dat beide dat zo willen houden.

Wat zou je best vermelden in zo een schrijven? In de loop van volgende week zie ik die huurder weer en mogelijks is het dan al opgelost maar dacht er goed aan te doen om mij hier eens te informeren.

RR

Reclame

Vandebos

#4 , 01 jul 2012 20:37

Als beide mekaar goed kennen zou ik dit proberen te regelen zonder te schrijven. Indien er toch geschreven moet worden gewoon een briefje met de feiten en een kopie van de faktuur in eerste instantie?

roderidder
Topic Starter

#5 , 01 jul 2012 21:57

thx.

RR

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#6 , 01 jul 2012 22:15

Als dat een veiligheidsslot was en veel sleutels is het misschien goedkoper om zelfde type veiligheidsslot om te bouwen.

roderidder
Topic Starter

#7 , 02 jul 2012 23:29

Kan, maar veronderstel dat de slotenmaker de opties even overloopt alvorens hij zijn machine in gang zet en het defecte slot verwijderd.
Tuurlijk... nu heeft de huurder uit de eventuele opties gekozen en niet de huisbaas.

Sleutels voor de anderen zijn niet besteld door de huurder... meer nog de toegangsdeur werd verhinderd om in het automatische slot te vallen of vrij vertaald de deur bleef altijd los/open.

RR

>> tot slot: 1 week later >> inmiddels is alles in goede verstandhouding geregeld

Terug naar “Huren”