Hallo allemaal,
Ik zit met een probleempje.
Ik heb onlangs mijn huurcontract vroegtijdig opgezegd. Het was een contract van 1 jaar (1x verlengd) dat nog liep tot 31/12/2012.
De opzeg begon 1 juni en loopt tot 31 augustus. Ik ben er mij van bewust dat ik de eigenaar een vergoeding verschuldigd ben van 3 maanden huur.
Ik heb een tijdje geleden de eigenaar op de hoogte (via AS) gebracht van verschillende mankementen in het appartement. Hij is hier niet op in gegaan, volgens hem is daar niets van waar. Nu ben ik van plan de eigenaar een tweede AS te sturen. Hierin zal ik nog eens vragen de nodige werken uit te voeren of anders zal ik gerechtelijke stappen ondernemen. Ik ben wel van plan hem voor te stellen dat ik alles laat vallen, maar in ruil daarvoor betaal ik geen 3 maanden boete. Mag dit zomaar? Ik denk dat de eigenaar meteen klacht neer legt voor chantage (wat het misschien wel een beetje is...). Ik ben gaan aankloppen bij een juridisch adviseur en zij heeft mij op het idee gebracht van de 3 maanden boete ter sprake te brengen. Ik vind dit uiteraard een goed idee (1800euro is veel geld!) maar ik ben bang dat de eigenaar dit nadien tegen mij zal gebruiken.
Wat zou ik het beste doen?
Mvg