Huurwaarborg Korfina

kathlijne
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Re: Huurwaarborg Korfina

#16 , 08 sep 2017 16:02

Kevin mijn zoon heeft een huurwaarborg bij staan en heb het gevoel dat ze daar geen zin hebben om deze terug te betalen?? Hij heeft de woning verlaten op 31 Julli 2017, we zijn nu 8 september hebben al verschillende keren gebeld zowel met het immo kantoor waar hij de woning heeft gehuurd, als met korfina zelf... tekens zonder resultaat. Raar toch !!!! als je een borg moet betalen moet hij min 14 dagen op voorhand betaald zijn, maar om deze terug te krijgen ???? Mijn geduld is op een schande is het. Het ergste is dan nog dat hij deze nodig heeft voor zijn nieuwe huurwoning en vrees dat hij zijn woning zou kunnen kwijt zijn aangezien de borg al moest betaald zijn. Zo te horen hier is daar bij KORFINA een groot probleem met de betalingen... Volgens het immokantoor zou de opdracht gegeven zijn om hem uit te betalen. Daar sta je dan als huurder zeker, je kan blijkbaar niet veel doen aan deze wan praktijken.. :mrgreen:

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#17 , 08 sep 2017 16:04

De borg moet eind september zijn terugbetaald. Tenminste indien er geen schade was.
Er is een termijn van twee maanden.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

bosprocureur
Berichten: 6858

#18 , 08 sep 2017 17:14

Ik durf u bijna de vraag niet te stellen , maar waar haalt u de termijn van twee maanden?

Reclame

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#19 , 08 sep 2017 17:35

Ik durf u bijna de vraag niet te stellen , maar waar haalt u de termijn van twee maanden?
Zie onder andere punt 3 in https://www.pv.be/-/huurwaarborg-terugk ... oet-u-dat-
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

bosprocureur
Berichten: 6858

#20 , 08 sep 2017 18:06

Bedankt, maar ook deze bron vermeldt niet waarom, gewoon een verwijzing naar een wettelijke verplichting , zonder meer.

Franciscus
Berichten: 38603

#21 , 08 sep 2017 18:37

In een appartementsgebouw wordt er vb één maal per jaar meting verwarming gedaan.
Dan dient er bij einde huur een extra meting te gebeuren (bij metertjes) en dient dat op het einde bij eindafrekening verrekend te worden met alle delen.
Terugbetaling kan dus idd langer zijn.
Maar in eerste instantie wat staat er in contract met die firma.

Terug naar “Huren”