Hallo allemaal!
Onze huisbazin is ongeveer 1 maand geleden langs geweest om alles te 'controleren'. Hier was geen enkel probleem, buiten dat een deur een beetje klemde.
Mijn vriend had hierop gezegd dat hij hier naar zou kijken (hij is nogal handig in dat soort dingen), zij heeft dit geweigerd wat voor ons geen probleem was.
De week daarna had ze gebeld dat ze enkele dagen daarna zou langskomen met iemand die 'er wat van kende'
Aangezien ik nog studeer en toen examens had heb ik gevraagd om mij terug te bellen met een andere datum(na de examens). Ook had ik gevraagd om die week zeker te bellen zodat wij ons hier naar konden schikken (wij zijn namelijk nogal mensen dat veel weggaan) en het dus op tijd wisten.
Vandaag belt zij mij echter om acht uur 's avonds met de mededeling dat zij op dat moment een mail verstuurde met mogelijke datums. Ik vond al dat ze erg laat belde maar ik stond er niet bij stil dat ze niet meer had gebeld die eerste week. Ik controleer dus mijn mail en ik zie maar twee datums staan: Dinsdag 26 en Woensdag 27 Juni. Ik vind dit enorm vervelend om terug te bellen dat zij niet kan komen (ze zei aan de telefoon zelfs dat ik anders maar mijn sleutel moest geven aan iemand die dan open kon doen en haar terug buiten te laten, dit doe ik dus niet, het is nog steeds mijn privé en zelfs vrienden mogen hier niet blijven als ik of mijn vriend niet thuis zijn!) Ik vind dit niet op tijd genoeg en wil mijn eigen leven niet aanpassen aan haar!
Hoe zit dit wettelijk in elkaar? Kan en mag ik zeggen dat ik niet kan en ze dus niet mag afkomen? Ik heb het gevoel dat ze ons enorm wilt controleren en dit vind ik, uiteraard, geen leuk gevoel!
Alvast bedankt voor de antwoorden!