wijzigen één van twee huurders in contract

ruby
Topic Starter

wijzigen één van twee huurders in contract

#1 , 24 jun 2012 16:51

hallo,

in samenspraak met mijn medehuurder heb ik besproken dat zij nog in het huis zal blijven, terwijl ik het liefst zou verhuizen. We hebben afgesproken dat ik voor een nieuwe huurder zou zorgen, die mijn plaats zou innemen.

Mijn vraag is nu, hoe ik dit best regel met onze huisbaas ? Is het mogelijk van hem gewoon onze namen te laten wijzigen mits een bijlage in het huurcontract ("wijziging persoon x door persoon y") ? Of kan hij ons in principe verplichten om ons huidig contract op te zeggen en een nieuw opstellen, waardoor ik een deel van mijn waarborg zou verliezen ?

Het gaat om een driejarencontract, dit is het laatste jaar van dat contract.

Alle advies, bevindingen, ervaringen welkom !

Dank.
the truth, you can't handle the truth, it parades right in front of you...

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lieselot84

#2 , 29 jul 2012 14:01

Ik heb dezelfde vraag. Iemand hier een antwoord op?

Vandebos

#3 , 29 jul 2012 21:04

U spreekt best vooraf met de huurbaas af. Normaliter heeft deze er geen bezwaar tegen om één huurder voor een andere te ruilen. Zorg wel dat dit inderdaad schriftelijk in een bijlage wordt opgenomen en door iedereen ondertekend. Iedereen dient tevens een kopie van deze bijlage te ontvangen. De bijlage dient bij het huurcontract geregistreerd te worden.
Voor zie een bijlage in de vorm van:

Datum, stad

Bij deze verklaart A, verhuurder, zich akkoord met het feit dat X huurder het contract opzegt en dat Z zijn plaats inneemt als huurder. Z bevestigt een kopie van het geregistreerde huurcontract ontvangen te hebben en verklaart zich van 11/22/3333 hoofdelijk verantwoordelijk voor het correct uitvoeren en naleven ervan. Z Bevestigt het contract volledig gelezen en nagekeken te hebben en aanvaardt dit middels de plaatsing van zijn handtekening onder deze bijlage. X bevestigt middels zijn handtekening het pand op 11/22/3333 te verlaten en zijn bijdrage in de jaarlijkse onkosten tot die datum te dragen. Z verklaart vanaf 11/22/3333 +1 de huur over te nemen voor de duurtijd van het contract.

Opgemaakt in evenveel exemplaren als er partijen zijn (4 dacht ik) waarbij ieder exemplaar ondertekend wordt door iedere partij voorafgegaan door de handgeschreven tekst "gelezen en goedgekeurd".

Reclame

Terug naar “Huren”