#11 , 18 mei 2013 12:52
Goeiemiddag,
na een tijd relatieve rust kreeg ik nu volgende mail van een mede-eigenaar :
quote :
"Beste heer ,
zoals u weet zijn er sedert geruime tijd problemen in het gebouw met uw huurders.
Sinds onze vorige huurster op 01/10/12 haar appartement ertegenover verlaten heeft vanwege de overlast door D. & cie. hebben wij pas na 6 maanden nieuwe huurders gevonden. Dit is een jong koppel, deftige burgers, allebei werkende, kortom goede huurders.
Op hun beurt werden zij, sinds hun intrek op 1 maart ll. lastiggevallen door uw huurders. Wat begon met een woordenwisseling en/of een schuine opmerking escaleerde reeds vlug tot wederom nachtlawaai en verstoring van die mensen hun nachtrust.
Tot wanneer ik deze morgen een mail ontving van mijn huurder met het relaas van de feiten die zich vorige avond afgespeeld hebben.
In de bijlage kan u zijn verhaal lezen. U houdt het niet voor mogelijk, het is echt hallucinant en hemeltergend. Wat u hier leest tart elke verbeelding!
Onze huurders werden bedreigd door dhr. D. - hij poogde via het aanpalende terras bij hun binnen te dringen - en er is ook poging tot brandstichting geweest, waarop zij op de vlucht geslagen zijn.
Gevolg: onze huurders hebben ons mondeling medegedeeld dit weekend te zullen verhuizen en hun huurovereenkomst op te zeggen.
Wat bent u van plan hieraan te doen? Moeten er eerst ongelukken gebeuren of doden vallen vooralleer u uw verantwoordelijkheid als verhuurder - én medeëigenaar - opneemt???
Ik kan u alvast verzekeren dat wij dit hierbij niet laten! Als u niets onderneemt om die mensen uit uw appartement te zetten gaan er andere dingen volgen. Wij hebben van onze kant reeds een advocaat aangesproken en zijn zeker van plan actie van uw kant en schadevergoeding te eisen.
Ik vraag me af of u nog goed slaapt, want ik, mocht ik u zijn, zou er niet gerust op zijn!!! "
unquote
Hierna de bedoelde mail van de huurders :
"In navolging van ons gesprek volgt hier het geschreven relaas.
Gisteren 16/05/2013 zijn ikzelf en mijn vriendin door een hel gegaan. Het begon allemaal rond 19u00 toen we herhaaldelijk een zware slag op onze deur hoorden. Kijken door het kijkgat maakte duidelijk dat het D. betrof. Tierend als volgt: “Ik ga de deur inslaan en heel de boel kapotsmijten.” Met angst en op van de stress toch besloten om even naar de televisie te kijken. Toen was het behoorlijk rustig.
Toen we echter het schuifraam even openden hoorden we getier en gebrul weer in de trend van “ik maak jullie kapot”. Zenuwslopend hebben we dan moeten vaststellen dat meneer D. met één voet op het terras stond en ons zo de huid volschold. Bevend van de stress moesten we echter nog een klap verwerken. Mevrouw H. vond er niets beter op dan met een vlam (vermoedelijk een aansteker bestuiven met een deodorant) onder onze deur te spuiten. Dit was echt een surrealistisch beeld, het was een steekvlam van wel 50 centimeter.
Na deze zoveelste aanvaring was het echter nog niet gedaan. De daaropvolgende minuten bleef de scheldtirade duren. Uit schrik dat het appartement in brand zou vliegen of er ingebroken zou worden, zijn we maar weggevlucht.
In navolging van deze brief zal een PV worden doorgestuurd, maar dit zal enkel zijn als het appartement volledig is leeggehaald en we de bewuste familie dus niet meer onder ogen dienen te komen.
Dit is het zoveelste dreigement dat ze ons van kant willen maken, en voor ons is bij deze de maat vol. Na drie maand van stress, moeheid en agressie is het genoeg geweest.
Mvg."
unquote
Wij kunnen niet geloven dat het om onze huurders gaat want tegenover ons zijn ze steeds correct en beleefd, het appartement is verzorgd, als er een technisch probleempje is, verwittigen ze ons onmiddellijk en als ik hen aanspreek over meldingen die ik krijg ivm problemen met de buren ontkennen ze alles.
Van overal krijgen wij de raad dat we ons afzijdig moeten houden omdat ze hun huurovereenkomst naleven en wij niets kunnen ondernemen maar gaat het nu toch niet te ver om niets te doen?