fout in het huur contract

jvde
Topic Starter

fout in het huur contract

#1 , 20 jun 2012 11:54

Ik heb een fout in mijn huurcontract ontdekt. Er staat met name het verkeerde verdiep van het appartementsgebouw geschreven in mijn contract. Aangezien de verhuurder zeer nalatig is en moeilijk te contacteren (en enkele mondelinge afspraken niet is nagekomen) zou ik al bij al liefst dit appartement verlaten. Normaliter dien ik bij vroegtijdige opzegging nog enkele maanden huur als boete te betalen, maar mits de fout in het huurcontract vraag ik me af of dit contract ooit wel geldig is geweest en ik dus bijgevolg niet gewoon kan vertrekken. Op het andere verdiep zijn er immers andere mensen wonende en wordt dat appartement dus twee maal verhuurd (of er moest ook een fout in hun contract staan- maar dit betwijfel ik). Momenteel heb ik dus de sleutels van een appartement waarvoor ik geen contract heb en betaal ik huur voor een ander appartement in hetzelfde gebouw.

samengevat: Er staat een verkeerde woonst in mijn huurcontract, is dit contract nog geldig?

met vriendelijke groet,

J.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JohnD

#2 , 20 jun 2012 12:09

Strikt genomen niet, maar in de praktijk wel. M.a.w. als hier ooit een juridisch geschil voor een vrederechter gaat uit voortvloeien zal u aan het kortste eind trekken. U kan wel een ontbinding van de huur via VR trachten te bekomen zonder schadevergoeding wegens grove nalatigheid van de verhuurder. Mondelinge afspraken zijn steeds te vermijden. Een aangetekende bevestiging van een mondelinge afspraak is al iets beter.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

jvde
Topic Starter

#3 , 20 jun 2012 12:20

De voordeur van het appartementsgebouw valt reeds enige tijd niet meer in het slot. Dit is niet de eerste maal dat dit zich voordoet. De vorige keer toen we de huisbaas hebben verwittigd duurde het enkele weken alvorens hij het slot kwam repareren. Zijn oplossing was van die aard dat het slot na een week terug defect was. Hebt u weet van een manier om de huisbaas aan te manen om het slot deftig te herstellen of deze door een nieuwe voordeur te vervangen. Op deze manier zouden de verschillende inwoners van het gebouw zich veiliger voelen.
Laatst gewijzigd door jvde op 20 jun 2012 12:49, 2 keer totaal gewijzigd.

Reclame

JohnD

#4 , 20 jun 2012 12:30

Als elke bewoner hem nu afzonderlijk al eens een AS stuurt. Met de vermelding dat hij of zij hem aansprakelijk zal stellen bij eventuele inbraak etc .. De kans is echter groot dat Uzelf de enige bent die zo'n AS zal dienen te sturen. De onsamenhorigheid van huurders/appartementsbewoners is nu juist iets waar veel verhuurders op rekenen. En voor zover ik weet is de "class act" voor huurdersgeschillen nog niet van toepassing hier in Belgie. Ik bedoel dat alle huurders tesamen nog niet naar een vrederechter kunnen stappen, zodat er een enkele rechtszaak van zou komen met een advocaat die alle huurders vertegenwoordigt..
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

jvde
Topic Starter

#5 , 20 jun 2012 12:33

:idea:
Laatst gewijzigd door jvde op 20 jun 2012 12:55, 1 keer totaal gewijzigd.

JohnD

#6 , 20 jun 2012 12:36

LOL, ik zie niet in waarom je je 2e bericht zou moeten verwijderen. Hier is nog plaats genoeg. Ik zou dan in feite mijn 2e antwoord ook moeten verwijderen, er zijn echter nog anderen die er gebruik kunnen van maken.

Terug naar “Huren”