Hoe pak ik dit aan?

Jelias
Topic Starter

Hoe pak ik dit aan?

#1 , 15 jun 2012 11:48

Door de vorige verhuurders ben ik opgezegd omdat de dochter er zogezegd zou komen wonen. Nu heb ik eerder toevallig vernomen dat er toch iemand anders in woont :x
Mag ik info vragen aan de wijkagent of moet ik een advocaat aanspreken?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Juridisch actief: Nee

#2 , 15 jun 2012 14:53

Schriftelijk informatie vragen aan dienst bevolking wie er woont, met vermelding dat de wettelijke grondslag van uw vraag art. 3, § 2, vierde lid Woninghuurwet is.

Een advocaat kan de informatie via de orde van advocaten rechtstreeks bij het rijksregister aanvragen.

artemis

#3 , 15 jun 2012 17:49

Is het niet 18 maanden schadevergoeding van de ex-verhuurder waar de TS recht op heeft indien iemand anders dan een familielid het pand heeft betrokken?
Verbeter mij aub.

Jelias, weet je toevallig de naam van de dochter die erin zou komen wonen?

Reclame

mava105
Juridisch actief: Nee

#4 , 15 jun 2012 20:23

Is deze opzeg schriftelijk gebeurd, en staat de naam van de dochter letterlijk in de opzegbrief?
Hoeveel tijd is er al verlopen tussen jullie verhuis, en de vaststelling dat er iemand anders woont?
En indien er nu iemand anders woont heb je inderdaad recht op 18 maanden huur als schadevergoeding :)

Jelias
Topic Starter

#5 , 19 jun 2012 15:00

De opzeg gebeurde schriftelijk, de naam van de dochter wordt vernoemd in de brief. Op mijn schriftelijk verzoek naar een attest van verwantschap werd niet gereageerd. Ik ben in januari verhuisd, de vaststelling dat er iemand anders woont, is nog niet officieel gebeurd. Ik denk dat ze gaan inroepen dat de dochter een andere werkopdracht zal krijgen die ze niet voorzien had en verder van huis, waardoor ze zich bedacht heeft. (dit is nu even speculeren!) Ik weet niet of dat een geldige reden zou zijn?

Oude Belg

#6 , 19 jun 2012 15:07

Dat is geen geldige reden, nee.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Terug naar “Huren”