Fout in verzoekschrift

tinad
Topic Starter

Fout in verzoekschrift

#1 , 13 jun 2012 22:22

Ik heb net een kopie van het verzoekschrift gelezen die onze advocaat heeft opgesteld om onze huurder uit te zetten die niet betaalt, ik merk echter een fout.

Het was een eenjarig contract dat begin dit jaar door een addendum verlengd is geworden met een jaar. In het verzoekschrift staat de datum van ingang van het contract vorig jaar, terwijl het eigenlijk om een nieuw contract gaat dat begin dit jaar tot stand is gekomen (weliswaar door verlenging). Wat telt hier nu eigenlijk, de aanvang verleden jaar of de datum van verlenging dit jaar? Kan dit problemen geven?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
tinad
Topic Starter

#2 , 14 jun 2012 14:55

Werkelijk niemand hier een idee van?

Lightning

#3 , 14 jun 2012 14:59

Er is geen nieuw contract. Het bestaande contract is verlengd (onder dezelfde voorwaarden) met dezelfde termijn. De startdatum van het originele contract blijft behouden.

Reclame

VDG2

#4 , 14 jun 2012 15:02

Gaat het om gewone woninghuur waar de huurder zijn verblijfplaats heeft?
Ik kan mis zijn, maar gezien het hier een gewone verlening betreft, is er volgens mij geen 'nieuw' contract en telt dus de initiële ingangsdatum. ( Wacht voor de zekerheid evenwel een bevestiging van mijn stelling af)

tinad
Topic Starter

#5 , 14 jun 2012 15:09

Ja gewone woninghuur, de huurder heeft er zijn domicilie.

VDG2

#6 , 14 jun 2012 15:31

Gezien Lightning eveneens de zelfde mening is toegedaan als ik, zal de initiële datum de juiste zijn.

Terug naar “Huren”