huurder verbreekt contract eenzijdig en weigert betaling

dm79
Topic Starter

huurder verbreekt contract eenzijdig en weigert betaling

#1 , 12 jun 2012 17:45

Hallo, kan iemand mij uitleggen wat we nu best doen?

Huurder zegt contract (dat dit jaar pas is begonnen) op 31/4, aangetekend schrijven wordt aangeboden 3/5.
Huurder denkt opzeg 3 maanden = mei, juni, juli dus betaalt de huur van mei en weigert huur juni+juli te betalen, omdat denkt dat dit overeenkomt met de borg.
Ik antwoord aangetekend dat opzeg pas start eerste dag van maand volgend op ontvangen vd opzegbrief, dus opzeg duurt juni+juli+aug en verbrekingsvergoeding 3 maanden verschuldigd. Ik vermeld nog voorstel tot 1 maand minder huur indien voor mij een nieuwe huurder vindt...

Nu zijn we juni en huurder zegt ik betaal niets meer (niet juni, niet juli, niet aug en geen verbrekingsvergoeding) want ik ben werkloos en leef van invaliditeitsuitkering en je kan toch nooit loonbeslag doen.
(eigenlijk is hij in het zwart werkzaam in ouderlijk bedrijf en ouders betaalden de huur -- die beweren nu allicht ten onrechte dat ze failliet zouden zijn, maar waarom koopt de huurder dan vorige maand een nieuwe auto?)

Hoe kan ik nu de achterstallige huur + de toekomstige huur + de verbrekingsvergoeding bekomen??
en allicht zullen er nog kosten/beschadigingen aan het huis opduiken ook...

Het huurcontract is tijdig geregistreerd enz.

Advocaat inschakelen? Nog een aangetekend schrijven heeft geen zin denk ik, want hij gaat het zo lang rekken tot hij weg is uit de woning en per tel duidelijk antwoord dat niet van plan is te betalen

Kan iemand mij hiermee helpen? :cry:

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 12 jun 2012 18:09

U zal huurder in gebreke moeten stellen.
Dan de zaak naar de vrederechter brengen wegens
niet betalen huur
onregelmatige opzeg
niet betalen verbrekingsvergoeding.
Ps de telefonische conversaties opnemen.
Is er een plaatsbeschrijving opgesteld?

Verder : werkt in het zwart in zaak van ouders ..... eens controle laten doen gezien uitkering ontvangt?
heeft een auto op zijn naam ..... beslag laten op leggen
Ouders in faling ..... waar is bedrijf gevestigd - hebt u het BTW of ondernemingsnummer via http://kbopub.economie.fgov.be/kbopub/z ... ml?lang=nl" onclick="window.open(this.href);return false; nakijken.
Onder rubriek vastgoed recht vindt u oa een modelbrief om persoon voor de vrederechter te dagen.
http://www.juridischforum.be/forum/viewforum.php?f=87" onclick="window.open(this.href);return false;

hier ook al eens kijken
http://www.juridischforum.be/forum/view ... ederechter" onclick="window.open(this.href);return false;

dm79
Topic Starter

#3 , 12 jun 2012 20:20

alvast bedankt voor de info ! a

Reclame

dm79
Topic Starter

#4 , 12 jun 2012 20:21

alvast bedankt voor de info ! als er nog mensen zijn die een idee hebben...

Terug naar “Huren”