Huurder zegt contract (dat dit jaar pas is begonnen) op 31/4, aangetekend schrijven wordt aangeboden 3/5.
Huurder denkt opzeg 3 maanden = mei, juni, juli dus betaalt de huur van mei en weigert huur juni+juli te betalen, omdat denkt dat dit overeenkomt met de borg.
Ik antwoord aangetekend dat opzeg pas start eerste dag van maand volgend op ontvangen vd opzegbrief, dus opzeg duurt juni+juli+aug en verbrekingsvergoeding 3 maanden verschuldigd. Ik vermeld nog voorstel tot 1 maand minder huur indien voor mij een nieuwe huurder vindt...
Nu zijn we juni en huurder zegt ik betaal niets meer (niet juni, niet juli, niet aug en geen verbrekingsvergoeding) want ik ben werkloos en leef van invaliditeitsuitkering en je kan toch nooit loonbeslag doen.
(eigenlijk is hij in het zwart werkzaam in ouderlijk bedrijf en ouders betaalden de huur -- die beweren nu allicht ten onrechte dat ze failliet zouden zijn, maar waarom koopt de huurder dan vorige maand een nieuwe auto?)
Hoe kan ik nu de achterstallige huur + de toekomstige huur + de verbrekingsvergoeding bekomen??
en allicht zullen er nog kosten/beschadigingen aan het huis opduiken ook...
Het huurcontract is tijdig geregistreerd enz.
Advocaat inschakelen? Nog een aangetekend schrijven heeft geen zin denk ik, want hij gaat het zo lang rekken tot hij weg is uit de woning en per tel duidelijk antwoord dat niet van plan is te betalen
Kan iemand mij hiermee helpen?