Mijn vriendin en ik zijn vandaag een huurappartement met aansluitende gedeelde garage gaan bekijken.
De garage moet gedeeld worden met de eigenaar van het gebouw.
De garage sluit rechtstreeks aan op het appartement, gescheiden door een niet massieve binnendeur met een simpel klavierslot.
Mijn vraag is ofdat de eigenaar kan verplicht worden om het appartement inbraakveilig af te schermen?
Ik zit niet in met de vertrouwenskwestie of de eigenaar via deze deur het appartement zou betreden, de simpele deur zorgt voor genoeg privacy.
Ik zit wel in met de mogelijkheid dat de eigenaar de garage verlaat met ongesloten buitendeur of garagepoort.
Op dat moment zit er tussen de buitenwereld en het appartement alleen maar een goedkope deur met een goedkoop slot.
Indringers kunnen zich dus gemakkelijk toegang tot het appartement verschaffen zonder sporen van braak achter te laten.
Daarnaast zou de deur intrappen ook geen enkel probleem zijn.
Ik denk hierbij direct aan problemen met de verzekering en de afhankelijkheid naar de eigenaar toe om je eigen goederen te beschermen.
De eigenaar hebben we nog niet gesproken, alleen het optredend immokantoor.
De eigenaar zou een heel meegaande en vredelievende meneer zijn, maar zo'n zaken zie ik toch liever ingedekt voordat we overgaan tot het tekenen van een contract.
Bedankt voor de info!