wel of geen huur betalen??

kelly29
Topic Starter

wel of geen huur betalen??

#1 , 08 jun 2012 10:58

beste mensen,

ik hoop dat jullie mij wij advies kunnen geven over het volgende:

ik huur op dit moment een app, maar heb gelukkig ook net een huis gekocht, dus ik ga de huur hier opzeggen!

maar het zit zo, we hebben 3 jaar in dit app gewoond en vanaf het begin waren er problemen met het dak, het lekte, we hebben hiervoor vaal aangetekende brieven gestuurd naar de huisbaas, maar we kregen vaak te horen dat er niets aan de hand was, we moesten met andere woorden ziet zeuren...........

hij heeft dus nooit iest aan dit probleem gedaan...
nu ga ik de huur opzeggen, maar ik wil ook geen huur meer betalen voor de 3 maanden opzeg termijn, want ik wil eigenlijk in een brief zetten aan de huisbaas dat hij de huurwaarborg mag houden????? omdat ik weet dat we die ook niet terugkrijgen, hij mooet daar voor tekenen en ik weet dat dat nooit gaat gebeuren...

dit alles wil ik in een brief schrijven en aan hem sturen, maar ik wil wel de goede woorden gebruiken, ik wil dus niet zeggen dat ik de komende 3 maanden geen huur ga betalen, maar ik wil dat dit wel overkomt in de brief.......??

hoe kan ik dit het beste doen???

alle hulp is welkom :D

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#2 , 08 jun 2012 11:08

Zou wel opletten met geen huur te betalen, eeen waarborg kan nooit gebruikt worden voor de huur.
Even de huurwet aandacchtig lezen.
http://www.immo-cauwe.be/images/huurwet_ned.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Artis

#3 , 08 jun 2012 11:11

NOOIT zomaar stoppen met betalen!
Bij verdere problemen omtrent HWB en dergelijke meer --> vrederechter inschakelen nadat je hem hierover per brief en aangetekende brief in gebreke/kennis hebt gesteld.

Reclame

kelly29
Topic Starter

#4 , 08 jun 2012 11:15

aangetekende brief heb ik al gestuurd, meedere malen zelfs en dan nog doet hij niets aan het probleem?

Lanox
Juridisch actief: Nee

#5 , 08 jun 2012 11:41

Een aangetekende brief op zich is geen oplossing, maar het kan in een latere procedure gebruikt worden als bewijs dat U een bepaalde actie ondernomen heeft.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#6 , 08 jun 2012 12:34

Langs de gemeente gaan en woningcontrole vragen ....mogelijk voldoet het pand niet.
http://justitie.belgium.be/nl/binaries/ ... 138431.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Terug naar “Huren”