Op 1 mei 2012 ging ik een huurcontract aan met duurtijd 1 jaar voor een appartement.
2 weken geleden werd ik gecontacteerd dat het appartement wordt verkocht en vorige week kwam er al een potentiële koper langs.
Er werd mij meegedeeld dat als de verkoop rond is, er nog 2 maanden nodig is voor de akte inorde is en dat ik daarna nog 6 maand tijd krijg om uit het appartement te trekken.
In mijn ogen heb ik duidelijk gedwaald en heeft de verhuurder opzettelijk informatie verzwegen over het tekoop zetten van het appartement om nog enkele maanden huur op te strijken. Als ik had geweten dat het appartement werd verkocht, zou ik 2 maand geleden nooit dit contract zijn aangegaan, zou ik geen internet en televisiecontract genomen hebben van 1 jaar en had ik niet in meubelen moeten investeren. Ik heb ook geen zin meer om nog te investeren in de huur terwijl ik waarschijnlijk binnen dit en 6 maanden uit het appartement moet.
Nu is mijn vraag of ik mijn contract nu al zou kunnen opzeggen, zonder vergoeding van 3 maand?
Ik heb de verhuurder hier nog niet over aangesproken, maar ik zou eerst de mogelijke opties willen overwegen.