Beste mensen
Ikzelf en mijn verloofde hebben onlangs een huis gekocht. We hebben onze opzeg voor ons appartement verstuurd 30 mei 2012 om in te gaan op 1 juni 2012 zowel naar het immokantoor als de verhuurder.
Ik heb een ontvangstbewijs gekregen van het immokantoor, maar nog steeds niet van de verhuurder.
In onze brief werd gevraagd om akkoord te gaan met een minnelijke schadevergoeding van 2 maanden ipv 3, zoals toegekend aan de vorige huurster van het appartement.
Nu zit ik hier te wachten, maar krijg maar geen reactie. Als ik bel naar het immokantoor, geen antwoord, als ik mail, geen antwoord. Ondertussen heeft de verhuurder de brief nog steeds niet afgehaald.
Is deze opzeg correct gegeven of moest ik rekening houden met 3 werkdagen levertijd ipv 2? Dan zou het nl. een maand langer duren voor de opzegtermijn begint... (1e van de maand volgend op opzeg)
Is er een bepaalde termijn waarbinnen de verhuurder/immokantoor moet reageren, maw kan ik aannemen dat hij na x werkdagen akkoord is gegaan met de inhoud van de brief?
We hebben tevens onterecht een factuur gekregen voor een nieuwe waterketel. Het probleem is een beetje dat hij nog zal willen dat we dit betalen ook, zelfs als dit normaal voor de verhuurder is. De syndicus wil ons tevens het tweejaarlijks onderhoud laten betalen, terwijl wij er slechts 6 maand + 3 maand opzeg zullen gewoond hebben. Valt hier iets aan te doen?
Mvg en bij voorbaat dank