Handelshuur - Probleem

Famke07
Topic Starter

Handelshuur - Probleem

#1 , 31 mei 2012 20:24

Ik zie even door het bos de bomen niet meer en weet ook niet hoe het verder moet..; anyway hierbij ,ijn situatie.

- Titel Contract : Handelshuur
- Voor een termijn van 3 jaren
- Geregistreerd 09/11/2010

Door omstandigheden was de huur van de maand april niet van mijn rekening gegaan. Krijg ik een brief van de huisbaas voor minnelijke schikking. Ze belt me om te vragen of ik die brief ontvangen heb en begint te schelden of mijn vent me laten zitten had dat ik daarom mijn huur niet betaald heb, als ik haar zeg zijn uw zaken niet ben ik een liegerik enzo voort. Dat schelden duurt zeker 10 minuten, krijg er geen speld tussen ze zegt me dan ge zou beter opzeggen termijn is 3 maanden nadien ohnee 6 want is handelshuur. En haakt telefoon in. 2 minuten later belt ze terug... waar zit haar geld (was ondertussen al gestort) begint weer aan haar afsteek over wat een wicht ik en etc.. zeg haar is goed je krijgt mijn opzeg... ze raast nog 5 minuten en haakt in. Vorige week belde ze mij terug om 10 voor 14, ze wou om 14u afspreken als ik haar erop wijs dat ik volk heb zegt ze dat die wel buiten kunnen op 10 minuten. Ze kwam mij de rekening van het KI brengen want volgens huurcontract is dat ten mijjne laste.... en ook het was bijna eind mei en ze had mijn opzeg nog niet ontvangen.... raast minuten aan een stuk en als ik wil antwoorden haakt ze in.

Ik heb dan maar mijn opzeg doorgestuurd, 6 maanden met - zoals telefonisch afgesproken - vraag om reclame bord in september te plaatsen. Ook vermeld ik dat er afspraken dienen gemaakt te worden mbt bezoek en zeg ik dat op tijdstip van sleutel overhandiging alles uit de voeten moet gedaan worden (ook waarborg waar ik volgens haar geen recht op heb want ik heb haar niet betaald).

Gisteren belt ze, ze had mijn brief ontvangen maar wat ik eis kan niet. Ze zegt dan dat ze vandaag met nieuwe huurder langskwam - wat madam van immobielen bleek. Deze kwam te laat en mijn bazin wou binnen wachten, heb haar gezegd dat ze dat beter buiten deed. Volgens haar heb ik dat recht niet want is haar eigendom. Toen we het huurde hebben we er ook een terras laten aanleggen. Volgens haar moet ik dat laten liggen, wegens onroerend goed... maar als ik wetgeving van handelshuur bekijk dient zij me dan voor dat terras te betalen. Maar hoe zet ik dat in zijn werk?

Ben ik verplicht van het KI te betalen? Huurcontract meldt KI maar op haar brieven staat belasting onroerend goed. Bij het kadaster kennen ze het gebouw als 1 geheel, ze heeft het wel omgerekend maar heb totaal geen basis op wat ze dat gedaan heeft. Kan ik dat terras terugvorderen en hoe ga ik hiermee te werk? En zou ik mijn opzeg naar 3 maanden kunnen terugbrengen.

Ik wil wel weg want kan met haar niet meer verder... reparaties heeft ze zo min mogelijk gedaan, hangt stank in gebouw voor chauffage zei ze: ken je niemand, blabla... dus nee, is genoeg voor me... maar ben wel mijn plaats van handel en inkomen kwijt... Misschien had ik mijn brief niet in zo een impulsieve bui moeten schrijven maar echt ze haalde het bloed onder mijn nagels uit met haar stalk praktijken.

Heb gezien dat er voor particulieren een punt bestaat waar ze naartoe kunnen... maar als handelaar wie kan mij verder helpen of is het allemaal toch meer rechtdoor dan dat ik denk?

Alvast bedankt!

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

Terug naar “Huren”