Huurcontract, 2 personen, 1 wenst op te zeggen

Brackovic
Topic Starter

Huurcontract, 2 personen, 1 wenst op te zeggen

#1 , 30 mei 2012 23:06

Ik woon in augustus 2 jaar samen in een huurappartement met mijn vader.
Het contract betreft een contract van lange duur.
Ik en mijn vriendin hebben besloten om samen te wonen en daardoor zou ik hier weggaan.
Mijn vader zou hier graag blijven wonen.

Het contract staat op naam van ons beiden, maar ik zou niet willen dat wanneer mijn vader niet betaalt ik nog de dupe word.

Ik vraag mij af of het contract dan verbroken moet worden en er een nieuw opgesteld moet worden voor mijn vader en we zo een schadevergoeding zouden moeten betalen. Het appartement zal dus zeker niet leegstaan, kan ik dan om die schadevergoeding heen of moet ik hopen op een goeie wil van de huisbaas?

Alvast bedankt!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 31 mei 2012 00:12

Overleg met de verhuurder. Als iedereen ermee akkoord is dat u het contract verlaat kan er een bijvoegsel aan het contract worden gehecht dat u vanaf dd/mm/jjjj geen deel meer uitmaakt van de huurovereenkomst. Opmaken in drie exemplaren die iedereen tekent en u laat het bijvoegsel registreren bij het originele contract.

Brackovic
Topic Starter

#3 , 31 mei 2012 10:25

Aja dit kan misschien ook lukken!
Bedankt!

Reclame

Brackovic
Topic Starter

#4 , 31 mei 2012 14:51

Overleg met de verhuurder. Als iedereen ermee akkoord is dat u het contract verlaat kan er een bijvoegsel aan het contract worden gehecht dat u vanaf dd/mm/jjjj geen deel meer uitmaakt van de huurovereenkomst. Opmaken in drie exemplaren die iedereen tekent en u laat het bijvoegsel registreren bij het originele contract.
Vandaag gebeld en hij is ermee akkoord :)
Nogmaals, bedankt!

Terug naar “Huren”