Brandveiligheid studio

FIEKE25
Topic Starter
Berichten: 1

Brandveiligheid studio

#1 , 30 mei 2012 22:43

Beste,

De politie is hier van de week langs geweest om de brandveiligheid in ons gebouw te contoleren. Dit was volgens hem niet in orde, alsook de totale opervlakte van het bewoonbaar gedeelte van onze woning kwam volgens hem niet overeen met wat op ons contract stond. We waren zowieso van plan van onze opzeg te doen, maar kunnen we hiervoor vroeger uit t pand en krijgen we onze waarborg dan nog terug?
Er is geen brandtrap, stopcontacten zijn niet in orde (geen aarding), toevallig is t brandalarm dit wknd ook afgegaan maar er was nergens iets te bespeuren en daarom heb ik de voeding moeten uitzetten, anders gaat de sirene de hele dag af, de huisbaas is hiervan verwittigd en ging iemand langssturen, dit is echter nog steeds niet gebeurd.
We hadden in de winter problemen met schimmel owv vochtproblemen, de huisbaas zei dat dit kwam omdat de kast tegen de muur stond, die moest kunnen ademen, en omdat we niet genoeg verluchten, onze buren zitten echter met t zelfde probleem.
Dus moeten we de volledige drie maanden van onze opzeg uitdoen, tenzij we andere huurder vinden, of is dit genoeg reden om t contract te ontbinden?

Alvast bedankt
Mvg Stefanie

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22336
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 31 mei 2012 10:37

Je zou alleen de normale opzeg niet hoeven uitdoen als de studio ook daadwerkelijk onbewoonbaar wordt verklaard. Verhuurder zal nu een verslag ontvangen, en heeft een paar maanden de tijd om hieraan eventueel te verhelpen.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#3 , 31 mei 2012 11:10

Als ik jullie was ging ik naar de huurdersbond en een aanvraag doen om de woning door de wooninspectie te laten keuren, deze zal zeker onbewoonbaar verklaard worden.
De verhuurder kan dan ook strafrechterlijk vervold worden
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

Vandebos
Berichten: 16087

#4 , 31 mei 2012 11:33

Als ik jullie was ging ik naar de huurdersbond en een aanvraag doen om de woning door de wooninspectie te laten keuren, deze zal zeker onbewoonbaar verklaard worden.
De verhuurder kan dan ook strafrechterlijk vervold worden
Tenzij de vastgestelde gebreken een onmiddellijk en bedreigend gevaar vormen (co intoxicatie, electrocutiegevaar) zal de woningdienst een advies tot ongeschiktheid voor bewoning of onbewoonbaarheid uitbrengen. Dit dient dan nog steeds door de burgemeester aanvaard te worden. Meestal krijgt de verhuurder een tijdsbestek om de gebreken te laten verhelpen.

Terug naar “Huren”