Eindschoonmaak

ph83
Topic Starter

Eindschoonmaak

#1 , 29 mei 2012 23:57

Geachte,

Na het beëndigen van ons huurcontract (3-6-9) via de wettelijke weg, vraagt de verhuurder ons plots om tussen te komen in de eindschoonmaak. Als argumenten haalt hij aan dat er "kruimeltjes in de lade, vet in de filter van de dampkap en haar in het putje van de douche" werd teruggevonden. Hij stelde voor hier éénmalig 50€ aan hem te betalen. Naar mijn mening maakt hij misbruik van de situatie en wil hij er graag nog iets extra aan verdienen. Ik vind dat dit naar oplichting begint te ruiken. Kan hij dit wettelijk gezien vragen? Verder zijn er geen gebreken vastgesteld bij het overhandingen van de sleutel, behoudens degene die bij intrede van het goed al vastgelegd waren in de plaatsbeschrijving.

Graag had ik jullie advies rondom deze vervelende zaak bekomen.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 30 mei 2012 00:03

Is er afgetekend op de plaatsbeschrijving. Zijn er DAN opmerkingen gemaakt.
Is de waarborg teruggegeven?

ph83
Topic Starter

#3 , 30 mei 2012 07:45

Mijn vriendin is de oplevering gaan regelen met de verhuurder.
Er zijn toen mondelinge opmerkingen gemaakt over het haar in het doucheputje enz...
Er is toen niets op papier vastgelegd of ondertekend. Ook de plaatsbepaling werd toen jammer genoeg niet ondertekend.
Vermits we in het 2e jaar van de huurperiode het goed al verlaten komt de 2 maand huurwaarborg + indexatie al reeds aan hem toe.

Reclame

artemis

#4 , 30 mei 2012 13:12

Je kan altijd voorstellen het zelf grondig te gaan poetsen. Niemand wil uiteraard kruimels in de kast, haar in de douche en vet in de filter van de dampkap van de vorige bewoners.
Eindschoonmaak is bij veel vertrekkende huurders een zwak punt. Na de rompslomp van de verhuis en het zich installeren op het nieuwe adres wordt er in veel gevallen niet graag grondig werk van gemaakt terwijl dat toch zou moeten.

Terug naar “Huren”