Huurappartement wordt verkocht - snellere opzeg mogelijk?

Fruitsla
Topic Starter

Huurappartement wordt verkocht - snellere opzeg mogelijk?

#1 , 23 mei 2012 13:28

Mijn vriend huurt een appartement dat verkocht gaat worden.
Huurcontract is 9 jaar. Aanvang 1 mei 2011 (einde 30 april 2020).
Gisteren heeft hij een e-mail gekregen met de vermelding dat het pand gaat verkocht worden.
Hij was eigenlijk van plan om zijn huur op te zeggen in juni maar dan zou hij 2 maanden huur moeten betalen.
Is het mogelijk om dankzij deze nieuwe situatie een gunstigere opzeg te bekomen? Bv zonder deze 2 maand huur te betalen en door direct te verhuizen? Kan dit alleen in onderling overleg met de eigenaar?
De huurovereenkomst is bemiddeld via een immokantoor.
De huurder heeft het contract niet geregistreerd maar we zijn niet op de hoogte of de verhuurder dit wel gedaan heeft.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 23 mei 2012 13:34

- of het contract al of niet is geregistreerd kan u op het lokale registratiekantoor nakijken. In de link in onderschrift vindt u oa. een handleiding terug hoe u lokale registratiekantoor op te sporen. U mag me tevens steeds per pb de postcode en straatnaam bezorgen. Dan zoek ik het even snel op.

- indien het contract is geregistreerd verandert de verkoop niets aan de opzegmogelijkheden. Uw vriend zal dan best in overleg met de eigenaar proberen een gunstigere opzeg te bekomen dan deze die bij wet is vastgelegd.

Reclame

Terug naar “Huren”