Probleem: vRoeger vertrokken uit gedeeld appartement

Belle89
Topic Starter

Probleem: vRoeger vertrokken uit gedeeld appartement

#1 , 22 mei 2012 20:05

Hallo iedereen

Volgens mij zitten wij met een juridisch probleem en vind ik hopelijk via hier een antwoord.
Mijn vriend heeft een tijdje met anderen een appartement gehuurd. Hij stond niet onder contract. Hij huurde een kamer van een medebewoner. Hij is een periode voor dat het contract ten einde was vertrokken uit het appartement. Nu komt er één van de medebewoners van toen met de vraag/eis om de huur te betalen van die periode dat hij vroeger is weggegaan.
Nu is de vraag of er ons juridisch iets kan gedaan worden of niet? Want ik vrees dat dit uit de hand kan lopen.

Alvast bedankt.

Grts, Belle

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 22 mei 2012 20:17

Is er een contract gemaakt van deze onderhuur? Staat daar iets op van voorwaarden, duur, opzegmogelijkheden?

Belle89
Topic Starter

#3 , 22 mei 2012 20:22

Nee, hij heeft niks getekend op papier dus er is geen contract van de onderhuur.

Reclame

Turaki

#4 , 22 mei 2012 20:44

Antwoord (gericht op hoofdhuurder, maar evenzeer interessant) vindt u hier:
http://www.juridischforum.be/forum/view ... hp?p=81579

Belle89
Topic Starter

#5 , 22 mei 2012 21:13

Dank u. Wij hadden dit wel gedacht maar wij zijn gewoon bang van één of andere juridisché achterdeur.
Is er nog een manier waarin mijn vriend zich nog kan beter indekken tegen dit soort toestanden?

Terug naar “Huren”