Rol van immo bij vroegtijdige verbreking huurovereenkomst

Annelies007
Topic Starter

Rol van immo bij vroegtijdige verbreking huurovereenkomst

#1 , 20 mei 2012 21:23

Beste,

Door de aankoop van een woning wordt mijn huidige huurovereenkomst vroegtijdig beëindigd. Ik heb een huurcontract voor de duur van 3 jaar afgesloten (15/12/2011) en ik wens deze vanaf 1 juni op te zeggen. Natuurlijk ga ik de opzegtermijn van 3 maanden respecteren + een vergoeding van 3 maand huur wegens de verbreking tijdens het eerste jaar van mijn huurovereenkomst.

Mijn vraag: in mijn huurcontract staat dat ik bij een vroegtijdige verbreking ook de kosten moet betalen voor de vaststelling van de vroegtijdige beëindiging alsook het ereloon van wederverhuring verschuldigd aan de vastgoedmakelaar + huur tot er een nieuwe huurder is gevonden (wat als dit maar na 4 maand of zo is?)

Is bovenstaande wettelijk en een gebruikelijke manier van handelen?

Van harte dank.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Fore

#2 , 20 mei 2012 21:38

Een huurcontract van korte duur kan in principe niet vroegtijdig worden opgezegd, tenzij dit gespecificeerd werd in het huurcontract.
Dit is bij u het geval en zal u deze kosten moeten betalen:

Alle info vindt u:
http://justitie.belgium.be/nl/binaries/ ... 138431.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

Turaki

#3 , 21 mei 2012 08:17

Huur tot een nieuwe huurder lijkt mij niet correct, en zelfs onredelijk (kan tot einde overeenkomst duren, of zelfs langer). Dit zou ik voor de vrederechter aanvechten (indien ze hier op staan natuurlijk) om dit te beperken tot een forfait van 3 maanden.

Reclame

Terug naar “Huren”