verkoop huurwoning

pepperoni
Topic Starter

verkoop huurwoning

#1 , 20 mei 2012 15:14

bij een onderhandse verkoop/schenking van het goed dat ik huur, wordt ik daarvan op de hoogte gesteld voor het verleiden van de akte ? is de oorspronkelijke eigenaar verplicht mij op de hoogte te stellen dat het gehuurde goed wordt verkocht/geschonken ?

het betreft een niet-geregistreed huurkontrakt vanaf november 2003 zonder plaatsbeschrijf .

thx

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 20 mei 2012 16:46

Neen, de nieuwe eigenaar dient deze stap te ondernemen vanaf het verlijden van de akte.

pepperoni
Topic Starter

#3 , 20 mei 2012 17:29

Dus als ik het goed begrijp kan de nieuwe eigenaar mij er laten uitzetten na 3 maand aangezien het een niet-geregistreerd huurkontrakt is.
het zou een juridische spitsvondigheid zijn dan als de verhuurder verkoopt/ schenkt aan zijn erfgena(men)am , dient deze laatste maar 3 maand opzeg te geven.
Is het dan raadzaam om alsnog mijn huurkontrakt te laten registreren als huurder, er is wel geen plaatsbeschrijf

thx

Reclame

pukje

#4 , 20 mei 2012 18:20

Bij verkoop blijft het huurcontract gewoon doorlopen

Alleen als de nieuwe eigenaar of directe familie er wil wonen
kan opgezegd worden
hoe meer je weet, hoe meer je erachter komt dat je niets weet

pepperoni
Topic Starter

#5 , 20 mei 2012 18:23

sorry ik had ergens gelezen dat bij een nieuwe eigenaar een niet-geregistreerd huurkontrakt 3 maanden opzeg is ipv 6 maanden, aangezien ik geen overeenkomst heb met de nieuwe eigenaar , niet-geregistreerd kontrakt .

mava105
Juridisch actief: Nee

#6 , 20 mei 2012 18:51

Je hoeft geen overeenkomst te hebben met de nieuwe eigrenaar. Nieuwe eigenaar neemt de rechten en plichten over van de oude.
Uw oud kontakt blijft dus gewoon doorlopen, tenzij nieuwe eigenaar volges de geldene regels wil opzeggen.

Terug naar “Huren”