Iemand die antwoord weet op enkele vragen ivm de huur van een woning?
Ik heb het gevoel dat men van ons wil profiteren.
Wij hebben in april een contract getekend voor een nieuwbouwwoning die vermoedelijk begin september af zal zijn en waar we dan dus ook kunnen intrekken.
Op diezelfde dag hebben we ook de plaatsbeschrijving betaald welke normaal in augustus zou plaatsvinden.
Mijn eerste vraag gaat over de prijs; wij hebben 302€ betaald, dit voor de opmaak bij intreding en uittreding, is dit té veel? De immo zelf doet de plaatsbeschrijving...
De tweede vraag; ik heb schrik dat als dit in augustus plaatsvind, stel nu de eerste week en wij tekenen dit, terwijl we pas de sleutel zullen krijgen in september dat wanneer er bijvoorbeeld die laatste weken nog werkmannen langskomen en die doen iets stuk ( een gat in de muur, een stuk uit de vloer ) dat dat dan dus ook op onze nek zal terechtkomen bij uittreding. Is dit de normale gang van zaken?
Kunnen wij zeggen tegen de immo dat we dit dan pas tekenen de dag dat we de sleutel krijgen van het huis?
Wat zijn onze rechten hieromtrent??
Dan zitten we ook nog met de electriciteit. Gisteren belde men van de immo als we kunnen langsgaan om het contract voor electriciteit te tekenen. En dit terwijl we daar nog niet wonen en dan nog bij luminus, momenteel zitten we bij electrabel. Ik ben hier dus echt wel tegen, wij willen dit contract wel overnemen als we daar wonen van de eigenaars maar de immo kan toch niet van ons eisen dat wij in mei al een contract tekenen terwijl we er in september pas kunnen intrekken?
Wat zijn hier onze rechten? Kunnen wij dit weigeren?
Toen ik gisteren vroeg waarom de eigenaars dit niet tekenen en wij dit dan overnemen was de reactie dat de eigenaars het niet zien zitten om voor drie huizen ( zijn drie nieuwbouwwoningen naast elkaar ) een electriciteitscontract aan te gaan terwijl zij daar nooit gaan wonen...
Ik vind dit nu zo vreemd en voel me bij deze situatie dan ook niet goed ...
Iemand die kan helpen? Ik hoop het...
Alvast bedankt.