Start procedure uitzetten huurder

verhuursterantw
Topic Starter
Berichten: 2

Start procedure uitzetten huurder

#1 , 05 mei 2012 23:59

De huurder betaalt al iets meer dan twee maanden niet meer, ik ga hem eruit zetten. Ik dien begin volgende week een verzoekschrift in, het gaat om een appartement in Antwerpen centrum. Wat is de gemiddelde duur voor het dan voorkomt voor de vrederechter? Een tot twee weken, en dan een week of twee weken later uitspraak? Ik wil hem er namelijk zo snel mogelijk uit, liefst ten laatste tegen halverwege juni. Ik moet namelijk dat appartement nog afbetalen en ontvang nu reeds meer dan twee maanden geen huur meer.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
vtec
Berichten: 170

#2 , 06 mei 2012 00:19

Heeft U de huurder al aangetekend in gebreke gesteld? Na een vonnis van de vrederechter heeft de huurder 1 maand om verzet aan te tekenen. Daarvoor kan U niks ondernemen, de deurwaarder kan dan pas ingeschakeld worden. Half juni is dus jammer genoeg niet realistisch qua timing.

verhuursterantw
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 06 mei 2012 08:34

Ik heb de huurder verleden week een aangetekende brief gestuurd waarop hij niet reageert, hij staat ondertussen 9 weken huur achter. Waarom zou halverwege juni niet realistisch zijn om hem buiten te zetten dat is nog meer dan vijf weken? Dit was voor mij een investering die ik nog moet afbetalen dit komt voor mij dus erg ongelegen.

Reclame

Vandebos
Berichten: 16087

#4 , 06 mei 2012 12:33

Heeft u uw stukkenbundel reeds klaar?

Als u hier eens zoekt op "uitzetten" vindt u gegarandeerd twee threads die heel de procedure stap voor stap uitleggen en waar nodig verder verduidelijken.

Realistische tijdslijn? Bij een bij voorraad uitvoerbaar verklaard vonnis is een effectieve uitzetting vijf- zes weken na de zitting waarop de vrederechter vonnist.

Gebruiker34
Berichten: 334

#5 , 06 mei 2012 14:49

De huurder betaalt al iets meer dan twee maanden niet meer, ik ga hem eruit zetten. Ik dien begin volgende week een verzoekschrift in, het gaat om een appartement in Antwerpen centrum. Wat is de gemiddelde duur voor het dan voorkomt voor de vrederechter? Een tot twee weken, en dan een week of twee weken later uitspraak? Ik wil hem er namelijk zo snel mogelijk uit, liefst ten laatste tegen halverwege juni. Ik moet namelijk dat appartement nog afbetalen en ontvang nu reeds meer dan twee maanden geen huur meer.
Je kunt tijd winnen voor de vrederechter door de huurder eerst aan te manen tot betaling, eventueel afbetalingsplan en dit natuurlijk boven op zijn normale huur. Stuur dit afbetalingsplan via aangetekende brief. Gaat hij er niet op in, houdt hij zich niet aan het plan of laat hij niets van zich horen, dan stap je naar de vrederechter. Je kunt dan aan de vrederechter laten zien dat een afbetalingsplan geen uitkomst biedt. Op deze wijze zal je de huurder sneller uit het pand kunnen krijgen.

Terug naar “Huren”