Huur opzegging 3-6-9 contract

Dagobert
Topic Starter

Huur opzegging 3-6-9 contract

#1 , 05 mei 2012 23:18

Wij willen binnenkort een huis kopen en onze huur opzeggen.
Ons huurcontract is een 3-6-9 contract en is van 15-11-2008.
Als ik de huur opzeg, is dat dan met ingang van de 15e van de maand of altijd met ingang van de 1e van de maand?

Dus, als ik voor 15 Juni mijn opzeg doe, is dan de laatste huur dag September 14 of Ockober 1?
Is er nog een bepaalde format vereist voor de opzeg brief, of is aangetekend genoeg?

Greetz,

Dagobert.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 05 mei 2012 23:33

Geregistreerd? Indien ja, opzegtermijn van 3 maanden, te beginnen 1e van de maand. Laatste dag huur dus 30 september.
Indien neen, mag u zelf kiezen (termijn en start opzeg). Als u echt stout wil zijn, opzegtermijn van 1 dag, dag voor uw vertrek tegen ontvangstbewijs af te geven aan uw verhuurder.

Dagobert
Topic Starter

#3 , 05 mei 2012 23:51

Bedankt voor het antwoord.
Inderdaad geregistreerd.
Dus laatste dag huur 30 september! No problem. Ik moet het slechts weten.

Wel grappig overigens dat de huur ingaat op de 15e en dat de opzeg slechts kan per laatste dag van de maand.
Betekent dit ook dat als ik opzeg voor 30 juni (bijv. Juni 25), dat ook dan de huur stopt op 30 september? Ook al ging de huur oorspronkelijk in op de 15e?

Greetz,

Dagobert

Reclame

Turaki

#4 , 06 mei 2012 00:13

Opzeg start altijd 1e van de maand na de maand waarin de opzeg wordt gegeven. Wel oppassen met AS, dat deze zeker op tijd bij verhuurder komt (voor einde van de maand), om alle discussie te vermijden.

Dagobert
Topic Starter

#5 , 06 mei 2012 01:09

OK,

nogmaals bedankt.
Voor mij niet logisch, maar OK. Het is zoals het is ...

Vriendelijke groet,

Dagobert

Terug naar “Huren”