Misschien gewoon op de te huuraffiche schrijven "Enkel Belgen, geen zelfstandigen en geen niet-eigenaars"vermijdt u ook deze groep van mensen of hoe pakt u dit aan?
niet Belg
zelfstandige
eigen woning verkocht
Ik heb de indruk dat de meeste problemen die hier boven water komen problemen met verhuurder zijn omdatwist echt niet dat er zoveel problemen bestonden met verhuren. natuurlijk niet iedereen over dezelfde kam scheren
Toen ik een appartementje zocht om te huren, was ik verwonderd van de boote vragen en op 't randje van het toelaatbare. Dringend tijd dat men daar eens wat aan doet, en wat heeft de verhuurder er nu aan met een pak loonstrookjes te zitten ? Bewijst niets.vraag 6 of 12 maanden huur op voorhand en
wacht reactie af
Klopt, en dan kan je je nog afvragen waarom die geen eigen woonst hebben met zulk hoog loon.ja pukje, inderdaad een soort "angst", ben een "groentje" op de verhuurmarkt. is de 1e keer dat ik dit doe. ben toevallig op dit forum terechtgekomen, wist echt niet dat er zoveel problemen bestonden met verhuren. natuurlijk niet iedereen over dezelfde kam scheren, hier komen inderdaad alleen maar de negatieve zaken aan bod. Heb centjes in dit goed gestoken (wat brengt geld bij bank nog op?!) en hoop echt om een goede huurder te krijgen. uiteindelijk is het een kwestie van geluk hebben,niemand heeft een glazen bol, bv. iemand met een maandelijks inetto nkomen van zegmaar 2.000 euro kan alles erdoorjagen en niets meer overhouden om zijn huur te betalen...
Dit is het verschil in mentaliteit NL/BKlopt, en dan kan je je nog afvragen waarom die geen eigen woonst hebben met zulk hoog loon.
Dat vind ik wel erg verregaand!Ik ga ook kijken of hun wagen proper ligt (zowel exterieur als interieur). Zijn hun schoenen proper? Is de correspondentie verkreukt, zit het in een mapje? Hebben ze een verzorgt gebit? Vegen ze automatisch hun schoenen aan de mat als ze ergens binnenkomen enz... Een loonstrookje zegt weinig over de mensen, Probeer ook op andere verklikkers te letten en op lichaamstaal. Dit kan meer opbrengen dan ... een loonstrookje. Observeer potentiële huurders.