SVK lijkt aantrekkelijk en hebben we ooit overwogen, maar het feit dat je dan zoveel uit handen geeft en alle vat op de situatie en op de uiteindelijke huurder verliest schrikt ons veel te veel af. De mensen die ik ken die het gedaan hebben zijn er met veel schade en miserie van teruggekomen.
heeft er soms iemand ervaring met het SVK sociaal verhuur kantoor? eergisteren op het nieuws info over gezien
Ik denk niet dat je daarmee kandidaten gaat afschrikken. Wij doen het meestal ook zo tijdens het eerste jaar want hier speelt dan nog het probleem van mogelijke overlast (waar wij heel veel last van hadden voor we het naburige huis kochten).wens dan ook te verhuren met een contract van 1 jaar, ev stilzwijgend te verlengen voor terug 1 jaar en daarna ev 9 jaar.
zou dat kandidaten afschrikken? vermits ik ze, bij niet betaling, na opzegtermijn, na 1 jaar kan opzeggen?
Waarom NOOIT met OCMW samenwerken? En gelieve niet met cliché-antwoorden af te komen ...Dat is de reden waarom in NOOIT nog een studio wil kopn.
Heb er destijds wel één gehad, maar met dezelfde problemen. Na amper 3 jaar terug verkocht (met verlies)
Beter een goed appartement waar je een hogere huur kan vragen. Dan blijven de meeste steuntrekkers al weg, en NOOIT via OCMW werken.
En bovendien ook grote zekerheid tot gratis slopen van het appartement door de bewoners......Waarom NOOIT met OCMW samenwerken? En gelieve niet met cliché-antwoorden af te komen ...Dat is de reden waarom in NOOIT nog een studio wil kopn.
Heb er destijds wel één gehad, maar met dezelfde problemen. Na amper 3 jaar terug verkocht (met verlies)
Beter een goed appartement waar je een hogere huur kan vragen. Dan blijven de meeste steuntrekkers al weg, en NOOIT via OCMW werken.
Ik zeg maar iets, een goed lopend stabiel budgetbeheer geeft relatieve hoge zekerheden naar betaling van de HH bvb.
..... Of dat het OCMW de persoon in kwestie geen leefloon meer wil uitbetalen, omdat hij zich niet 100% aan de regels houdt..artis, het probleem met geld-budgetbeheer door OCMW is dat de persoon in kwestie ten allen tijde dit beheer kan opzeggen. Dit beheer gebeurt op vrijwillige basis van de persoon in kwestie.
OCMW kan dit niet opleggen.
Sommigen zijn idd om het zeer plat te zeggen 'marginaal' van aard dat dat risico bestaat, maar om te zeggen dat dit het doorsnee publiek is van een OCMW, NEEN!En bovendien ook grote zekerheid tot gratis slopen van het appartement door de bewoners......Waarom NOOIT met OCMW samenwerken? En gelieve niet met cliché-antwoorden af te komen ...Dat is de reden waarom in NOOIT nog een studio wil kopn.
Ik zeg maar iets, een goed lopend stabiel budgetbeheer geeft relatieve hoge zekerheden naar betaling van de HH bvb.
Misschien een cliché, maar wel gebaseerd op herhaalde ondervinding....