zeer moeilijke huurder

desiree
Topic Starter

zeer moeilijke huurder

#1 , 17 apr 2012 18:19

Ik zit met een zeer moeilijke huurder die alles schijnt te weten en al bijna twee maand niet betaalt heeft. Ik zal niet anders kunnen dan naar het vredegerecht stappen maar hij zegt te weten dat ik het huurcontract niet geregistreerd heb. Wat zijn de gevolgen hiervvan voor mij?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 17 apr 2012 18:30

Deze dit heeft geen enkele invloed op de plicht van de huurder om de huur te betalen...(zolang het hier niet gaat om een wederverhuringsvergoeding) Stel de huurder aangetekend in gebreke en verzoek hem binnen de 10 kalenderdagen na kennisname de achterstallen te betalen. Deel hem mee dat niet betalen binnen de gestelde termijn als gevolg szal hebben dat u het lokale vredegerecht middels een verzoekschrift art 1344bis/ev ger w zal laten inschakelen door uw advocaat om de verbreking van het contract in zijn nadeel, de inning van de achterstallen en schadevergoeding, de verhaling van de gerechts- en deurwaarderskosten te bekomen.

Niets verhindert u alsnog het contract te registreren... Kost u € 20 of 25 dacht ik...

artemis

#3 , 17 apr 2012 18:55

Met een niet geregistreerd huurcontract kan een huurder opstappen wanneer hij wil tijdens een 3-6-9. Opzegtermijn van 3 maanden valt weg evenals een eventuele wederverhuringsvergoeding binnen de eerde 3 jaar.
Alle ander verplichtingen van de huurder blijven uiteraard gelden.

Reclame

Terug naar “Huren”