ondertekend contract niet willen terugsturen?

anakintjc
Topic Starter

ondertekend contract niet willen terugsturen?

#1 , 11 apr 2012 15:06

Beste,

Ik (verhuurder) had drie getekende exemplaren van een nieuw huurcontract naar de huidige bewoner gestuurd. Echter blijft hij wachten met ondertekenen (waarschijnlijk tot zijn einde contract) en dus kan ik ondertussen het goed eigenlijk niet te huur zetten want als ik dan kandidaten laat tekenen dan heeft hij ook een ondertekend contract. Ik wist dat het een persoon met wrok was maar omdat het om een oudere man gaat, had ik hier ter goeder trouw gehandeld (stom ik weet het).

Wat zijn hier mijn opties? Beslissing via vrederechter afdwingen of wat anders?

Alvast bedankt!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 11 apr 2012 15:34

Heeft u de huurder al aangetekend in gebreke gesteld? Dat is de eerste stap die ik zou ondernemen. In het schrijven hem verzoeken u binnen de tien kalenderdagen na kennisname van dit schrijven eindelijk een ondertekende kopie van huurcontract te bezorgen omdat u ander verplicht zal zijn om zijn kosten middels een verzoekschrift art 1344bis/ev Ger.W. dit bij het lokale vredegerecht bij vonnis tegen dwangsom te bekomen.

Heeft u bewijzen van vroegere briefwisseling hieromtrent?

krisje1973

#3 , 11 apr 2012 16:15

Waarom een nieuw huurcontract opmaken voor een huurder die er nu al woont?

Heb jij opzeg gegeven of heeft hij dat gedaan?
Begrijp niet waarom nieuw contract nodig is.

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 11 apr 2012 16:18

Contract korte duur misschien?

krisje1973

#5 , 11 apr 2012 16:41

Ja, kan maar als er geen opzeg is betekend gaat dit toch automatisch over in een 3- 6 - 9 contract?

anakintjc
Topic Starter

#6 , 11 apr 2012 19:59

Zijn contract loopt inderdaad af maar de huurprijs was nog van de oudheid vandaar aanpassing met nieuw contract (natuurlijk vorige contract wel correct opgezegd).

Bedankt voor alle info, ik weet wat te doen!

Terug naar “Huren”