domicilie van vorige huurder nog steed op mijn adres

piepkuikentje
Topic Starter

domicilie van vorige huurder nog steed op mijn adres

#1 , 10 apr 2012 21:52

Hello,

Vandaag naar gemeentehuis geweest om mij in deze gemeente in te schrijven.
Nu blijkt dat het adres van de vorige huurder ook nog steeds op dit adres staat.
De huurder is al geruime tijd weg en volgens immo verhuisd naar Nederland.
Op het gemeentehuis zeiden ze dat ze een procedure gaan starten om haar te schrappen.
Ben ook bij de politie geweest want ik krijg steeds post van gerechtdeurwaarders voor de vorige huurder.
Nu is mijn vraag, wat moet men doen in deze situatie?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 10 apr 2012 22:04

Deurwaardersexploten terugsturen met onbekend op dit adres.
MAAR
Contacteer onmiddellijk uw kwartierinspecteur wacht niet op de gemeente tot zij de politie verwittigen in Antwerpen kan dat tussen een week en twee maanden duren alvorens de kwartieragent een brief krijgt van de gemeente.

Kwartieragent kan zelf de procedure opstarten 1) met maken van een Adminstratieve Akte inzake voorstel ambtelijke schrapping .... na 6 maanden wordt dat door de gemeente (college) bevestigd met een Ambtelijke Afschrijving Collegiaal Besluit.
Tevens stelt de kwartierinspecteur een PV op inzake inbreuk bevolking. Betrokkene wordt dan gesignaleerd als op te sporen ( correctioneel vervolgbaar = wanbedrijf).
Van het ogenblik dat de AA van de kwartierinspecteur bij de gemeente is wordt in het bevolkingsregister vermeld dat tgo betrokkene een procedure is opgestart.
Een deurwaarder MOET steeds dit register nakijken om een adres na te zien ( wat ze dikwijls niet doen, want is betalend :shock: ).
Dit is we belangrijk want een deurwaarder kan bij u binnenkomen en alles opschrijven.
Dat heb ik ook enkele malen in mijn omgeving meegemaakt.... en gelukkig ben ik dan snel kunnen tussenkomen.... 8_)

piepkuikentje
Topic Starter

#3 , 10 apr 2012 22:15

De politie ging vandaag nog de wijkagent contacteren die dan op zijn beurt mij ging contacteren.
Wijkagent gaat dan erna brief opstellen voor het gemeentehuis dat vorige huurder hier niet meer woont.
Dus als ik je goed begrepen heb is dit ok volgens u?

Reclame

Franciscus

#4 , 10 apr 2012 22:30

Als wijkagent deze week nog niet is langs geweest zeker zelf bellen.

piepkuikentje
Topic Starter

#5 , 14 apr 2012 20:50

Wijkagent is langsgeweest,
Papier gekregen dat ik hier woon en moet daarmee naar gemeentehuis. Dan wordt de procedure gestart.
Wijkagent zei dat ze nog een paar keer gingen controleren( periode 2_3 maand) en dan ging het naar het schepencollege voor de schrapping. Gaat dus nog ff duren.
Nu schoot er mij juist iets binnen waar ik nog niet aan gedacht hebt en wel ZEER belangrijk is.
Ik heb dus een invaliditeitsuitkering. Nu ik alleen woon en alimentatie betaal ga ik als gezinshoofd met lasten een uitkering krijgen.
Maar de vorige huurder staat hier nog steeds ingeschreven; Is de kans reëel dat ze me dan als samenwonend gaan beschouwen??
Ik ga maandag naar de mutualiteit maar misschien dat hier iemand het antwoord ken.
Ik hoop echt van niet want het verschil is enorm, we spreken over 400 euro verschil.

Franciscus

#6 , 14 apr 2012 22:22

Kwartieragent dient een Administratieve Akte maken en een PV inzake inbreuk bevolking. Hij dient de persoon te signaleren in de ANG ( politieopsporingssysteem)
Vermoedelijk heeft de kwartierinspecteur hier een copie van gegeven om het snel te laten gaan... neem hiervan zelf enkele copies zie je later misschien nog nodig hebt.
Vraag eventueel aan gemeente stempel en datum en vaststeller van gemeente op uw copie aan te brengen. Gezien administraties jaaaren na de feiten ineens terug een document vragen van iets van jaren geleden
procedure Ambtelijke schrapping duurt geen 3 of 4 maand maar 6 ... Kwartierinspecteur zal inderdaad nog enkele malen moeten komen controleren.
Vraag hem ook je op de hoogte te houden als de afschrijving definitief is. Vraag dan een uittreksel woonst aan de gemeente. Zelfde verhaal als boven.

U bent nog niet lang ingeschreven ( net blijkbaar) dus dat kan niet veel problemen geven.

Wat gaat er nog gebeuren:
U gaat post krijgen: deze stuur je terug naar afzender ( nooit openmaken) met de vermelding ... adres doorstrepen. Adres onbekend woont niet hier.
Als het een deurwaardersbrief/dagvaarding/exploot is: zelfde werkwijze maar noteer op een lijst naam deurwaarder datum en soort van brief.
In principe MOET een deurwaarder steeds op voorhand de adresgegevens controleren maar dat doen ze dikwijls niet. of vragen het aan de politie om adres te controleren ( wat ze niet mogen)
Deurwaarder kan in rijksregister zien en ziet dus ook dat op uw adres een procedure Ambtelijke Afschrijving bij Collegiaal Besluit bezig is op heeft plaatsgehad.
Meldt dit soort brieven eveneens aan uw kwartierinspecteur best via een mail.

Terug naar “Huren”