Waarborg wordt niet terugbetaald, ondanks akkoord...

svermeir
Topic Starter

Waarborg wordt niet terugbetaald, ondanks akkoord...

#1 , 02 apr 2012 11:19

Beste,

vrijdag ll. werd het huurcontract beeïndigd na drie jaar.
Om 14 uur werd de woning gecontroleerd in het bijzijn van de immo makelaar en de verhuurder.
Er werden geen opmerkingen gemaakt, de woning was is goede staat en de eigenares ging ermee akkoord de volledige waarborg terug te storen.
Enkel ik heb een papier ondertekend dat alles in orde was en dat ik mijn huurwaarborg mag terugkrijgen.
De volgende dag word ik opgebeld door het immokantoor welke stelt dat de ruimte toch niet zo netjes was, de eigenares was in het weekend nogmaals gaan kijken, en dat de waarborg niet teruggestort kan worden.
Vandaag belt men om mee te delen dat ik nog extra zaken moet poetsen, zaken die in mijn ogen in orde waren.
Kan men mij dit alsnog vragen?
Kan ik niet gewoon voet bij stuk houden, de sleutels werden vrijdag teruggegeven zonder enige opmerking.

Graag jullie advies, men zou graag hebben dat ik morgen om 10 u langskom om extra zaken te doen.

Vriendelijke groeten
Stefanie

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#2 , 02 apr 2012 11:26

Jammer dat je geen getekend akkoord gevraagd had op dat moment. Dan had je nu geen probleem. Krijg je je waarborg terug als je die extra zaken nog even gaat poeten? In dat geval zou ik dat gewoon doen. Dat zal de snelste, goedkoopste oplossing zijn om je waarborg terug te krijgen, vrees ik.

Je kan op voorhand wel op papier laten zetten dat je je waarborg terugkrijgt als dat en dat gepoetst wordt (laat dit gedetailleerd opnemen), zodat men achteraf niet zegt "Jamaar, we zien nu pas dat dit en dat kapot is, dus je hebt wel gepoetst maar krijgt je waarborg toch niet terug."
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

svermeir
Topic Starter

#3 , 02 apr 2012 11:34

Beste,

ik heb vrijdag een papier ondertekend voor akkoord, hier heb ik echter nog geen kopij van omdat ze dit zouden opsturen. Deze vermeldt tevens het aantal sleutels die in ontvangst werden genomen en de meterstanden.
Ik vraag dit papier op.

Vriendelijke groeten

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 02 apr 2012 12:38

U kan daar dus niet meer binnen?
En voor de toekomst nooit iets tekenen zonder dat de andere tekenen.
Zij kunnen er nu opschrijven wat ze willen.
Zorg dat je ten minste alles op mail hebt.

svermeir
Topic Starter

#5 , 02 apr 2012 12:55

Beste,

ik heb ondertussen een advocate aan de lijn gehad, die me meedeelde dat ik sterk stond. Mochten ze nog wat op het papier schrijven, dan dien in onder voorbehoud van alle rechten en zonder enige nadelige erkentenis opnieuw af te tekenen.
Tevens meldde ze me dat een verzoeningsprocedure voor de rechtbank gratis is. Daar ik recht in mijn schoenen sta, deins ik hiervoor niet terug.
Ondertussen heb ik ook al een mail verstuurd met alle details en vraag tot bevestiging...
Dank voor je reactie, twee maal zal me dit niet overkomen!

Justiceseeker

#6 , 02 apr 2012 13:42

Beste,

ik heb ondertussen een advocate aan de lijn gehad, die me meedeelde dat ik sterk stond. Mochten ze nog wat op het papier schrijven, dan dien in onder voorbehoud van alle rechten en zonder enige nadelige erkentenis opnieuw af te tekenen.
Tevens meldde ze me dat een verzoeningsprocedure voor de rechtbank gratis is. Daar ik recht in mijn schoenen sta, deins ik hiervoor niet terug.
Ondertussen heb ik ook al een mail verstuurd met alle details en vraag tot bevestiging...
Dank voor je reactie, twee maal zal me dit niet overkomen!

Als tegenpartij niet komt opdagen op de verzoeningsprocedure staat U nergens en moet U dagvaarden in rechte... . Tegenpartij weet dat en speelt dus met uw centen als drukkingsmiddel.

Huurwaarborg dient niet daarvoor doch wordt handig gebruikt.

Informeer eens goed bij de griffie van het Vredegerecht... .

Justiceseeker

Terug naar “Huren”