Wat als huurpand niet leeg is?

C&J
Topic Starter

Wat als huurpand niet leeg is?

#1 , 01 apr 2012 18:20

Ik heb mijn handelshuurcontract in wederzijdse overeenkomst verbroken.
De eigenaar vraagt uiteraard dat het pand leeg moet zijn.
Maar... Toen ik destijds het pand overnam had de vorige huurder alles laten staan.
Hij kreeg zijn huurwaarborg hierdoor niet terug.
De verhuurder heeft het gerief nooit weggehaald met als resultaat dat de kelder van het pand nog steeds vol staat.
Mijn vraag is nu of wij dit moeten leeghalen of niet?
Indien wij dit niet doen wat kan er dan gebeuren?

Alvast bedankt!!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 01 apr 2012 18:23

Dat zijn zaken die niet van u zijn.
Is ooit aan eigenaar gezegd/gevraagd om dit weg te halen?
Doe dit nu nog eens en hou uw mail bij anders een AS..

mava105

#3 , 01 apr 2012 19:53

Wat staat er in de PB?
Infeite is die rommel van u. Je schrijft dat je de zaak hebt overgenomen van uw voorganger. Daar heb je voor betaald. Je hebt dus ook betaald voor die rommel, die hierdoor uw eigendom is geworden.

Reclame

Franciscus

#4 , 02 apr 2012 00:03

Pand is overgenomen... maar blijkbaar niet de zaak..
Maar wat is het dus...

C&J
Topic Starter

#5 , 28 sep 2012 15:59

De huurovereenkomst werd via notariële akte beïndigd, daarin staat dat het pand tegen 30 september volledig ontruimd en ter vrije beschikking moet worden gesteld van de verhuurder.
De eigenaar had opdracht gegeven aan de agence om te kijken of het leeg was.
De makelaar vind van niet omdat er nog plastiek in de kelder ligt en een bergje papier, kartoen, blikjes, die zijn door het keldergat naar binnen gevallen van op straat.
Hij wil de sleutel daardoor niet aanvaarden.
In de akte staat niet wat de gevolgen zijn voor mij als het niet ontruimd is (terwijl dat het eigenlijk wel is).
Vanavond wordt dat plastiek en het meeste van dat vuil nog weggehaald maar ik heb zo het gevoel dat het dan nog niet goed zal zijn want het is een bouwvallig en heel oud pand.
Wat kan hij doen als hij vindt dat het niet leeg is?
Ik stuur morgenochtend in ieder geval de sleutels aangetekend op aangezien de makelaar ze niet ontvangst wilde nemen...

Vandebos

#6 , 28 sep 2012 17:23

Neem in ieder geval uitgebreid foto's van de toestand van het gehele pand. Zend het geheugenkaartje met de foto's aangetekend aan uzelf en bewaar de gesloten enveloppe. Kwestie van een gedateerd bewijs te kunnen voorleggen.

Als u de sleutels aangetekend opzend naar het immokantoor doet u dat met een begeleidend schrijven.

C&J
Topic Starter

#7 , 15 nov 2012 11:24

Sleutels werden uiteindelijk in ontvangst genomen met een schriftelijke verklaring dat het pand leeg was zonder dat de eigenaar of de makelaar het pand nog gecontroleerd heeft...

Terug naar “Huren”