raad gevraagd
Geplaatst: 31 mar 2012 13:59
Hey iedereen.
- type van het huurcontract = 3,6,9.
- ingangsdatum contract, 1december, geregistreerd op 21december 2011, cotract aangekregen op 29maart 2012 via makkelaar.
- werd het contract geregistreerd; Ja maar pas 3 maanden na datum ondertekening aangekregen. Na een aangtekend schrijven van mezelf van de vermelde problemen verder in dit artikel.
- heeft er reeds uitvoerige communicatie plaatsgevonden met de tegenpartij en wat was daarvan het resultaat? Ja en de uitkomst is als volgt,
Even het probleem aan de man brengen, ik zie een appartemant op het net staan en ga het met men gezin gaan bezichtigen, mooie ruimtes maar veel werk aan.
Men vriendin wil dit appartement dus ik ben bereid de handen uit de mouwen te steken.
We beslissen en spreken met de makkelaar af.
Hij verwacht van ons dat we op 1 dec tekenen zodat de eigenaar geen leegstandsbelasting moet betalen en verzekert me dat hier geen problemen kunnen van komen. Ook meld ik dat ik er niet kan gaan wonen tot eind februari aangezien ik nog een andere woonst betrek en daar mijn opzeg net heb gedaan.
We tekenen en doen een verkenning samen met de makkelaar. Tijdens deze rondgang kijken we ook of er water is en/of dit warm is. Hiervoor draait de makkelaar de hoofdkraan open, beneden in de kelder. We komen weer boven en merken dat er geen warm water is en dat de ketel lekt. De makelaar verzekert me dat er net een onderhoud is gedaan en dat hij de verantwoordelijke hiervoor terug gaat laten komen om het opnieuw te laten herstellen. Zie vervolg later in dit schrijven.
dit staat in het contract; De huurder dient nog binnen de maand december 2011 zijn domicilie adres in betreffende appartement te plaatsen.
De huurder krijgt kwijtschelding van de huur evenals van de servicekost voor de maanden december 2011, januari 2011, en een halve maand februari 2012.
Ter compensatie zal de huurder het appartement opnieuw opfrissen, opschilderen en in ore maken van de plinten, zowel op de woon -verdieping als op de duplex verdieping.
Indien de huurder deze laatste beloftes niet nakomt, dient hij hiervoor één maand huur alsnog te betalen aan de verhuurder.
Dit is wat ik allemaal heb gedaan,
- plinten vernieuwt
- nieuwe deur geplaatst dat ontbrak aan de berging
- geverft en behangen
- barsten gevuld en volledig nieuwe gyproc muur geplaatst op een afstand van 5 meter
- alle toiletten vervangen omdat deze beschadigd waren en zeer vuil
- trap volledig gedemonteerd, geschuurd , vernist, en geplaatst.
- lavabo toilet beneden vervangen
- .....
Kostprijs is opgelopen meer dan 3000 euro
Nu wat er gebeurt is.
De reden waarom ik geen huur moest betalen is omdat ik er niet kon wonen aangezien de verwarmingsketel stuk was (Geen warm water of verwarming)
Ook lekte deze ketel waarop de makelaar zei dat ik er voorlopig een emmer moest onder zetten. Ik ben niet aanwezig dus zet ik de hoofdkraan terug uit zodat het lekken stopt.
Na verloop van tijd besluit ik om te beginnen behangen en te verven maar daarvoor heb ik water nodig dus zet ik de hoofdkraan in de kelder open om water te kunnen gebruiken ook al is het koud.
Op 24 Dec krijg ik in de late avond telefoon waarop me gezegd word dat er water uit men appartement lekt (hoofdkraan staat open).
Ik kom op men appartemant aan en tref 2 mensen aan dat ik nog nooit had gezien. Bleek dat dit de syndicus van de blok is en een zeer vriendelijke man. We zoeken samen naar het lek en vinden niets.
Een vriend van mij komt zelfs naar het dak kijken om me te verzekeren dat het niet van daar komt. (Erkend dakwerker)
Een dag later ga ik weer naar het appartement en draai de hoofdkraan open om verder te werken en hoor plots water lopen. Blijkt dat het uit de drukklep van de ketel komt en dat de vulkranen van de verwarming open staan. (Dit had de makkelaar en mezelf niet gedaan). Syndicus gebeld en probleem gemeld
Dus probleem gevonden maar de schade is gebeurt. Hoofdkraan terug uitgezet en weer geen water
De verzekering van de blok komt langs op 21maart en vertelt mij dat dit schade is voortkomend van mijn woning en dat ik dus verantwoordelijk ben.
Maar ik heb die kranen niet open gezet want heb hier geen kennis van. De woning staat nog niet verzekert op mijn naam want ik woon er nog niet in.
Ondertussen zijn ze het lek van de ketel komen maken 6 liter per dag, want dat had niets met de drukklep te maken.
De man van het sanitair is 3 maal moeten terugkomen
- 1ste keer niet het geschikte materiaal bij
- 2de maal bleek dat er meer stuk was dat hij verwacht had
- 3de maal voor de herstelling
Bleek dat hij voor de herstelling dat was gebeurt voordat ik het huurde een onderdeel zelf had gemaakt omdat hij het juiste niet vond.
Dat onderdeel leek zelfs niet een beetje op wat het moest zijn. Hij had toen ook een controle van alle verwarmings elementen gedaan en deze ontlucht en gevuld.
Wie zegt dat hij deze vulkranen niet was vergeten en dat bij het sluiten van de hoofdkraan de druk niet kon opbouwen? Geen vinger wijzen maar toch, de anderen doen het ook.
Nu krijg ik een brief van de blokpolis waarin staat dat ik men verzekering moet aanspreken of dat ik voor de kosten ga moeten opdraaien. Mijn verzekering gaat zien wat men opties zijn.
Ik heb die kranen niet opengedraait dus ik vind dit niet kunnen.
Bijkomende problemen reeds gemeld zijn
- de verwarmingsleiding ter hoogte van de keuken gaande naar de bovenverdieping is lek. Oplossing van de makkelaar= draai de collectors dicht= geen verwarming boven.
- de sanitaire kranen in de grote badkamer met ligbad lekken aan de was lavabo in zo een mate dat we niet in de mogelijkheid zijn deze te gebruiken.
- tot op heden hebben we nog steeds niet de beloofde verlichting in de woonkamer en keuken.
- de bel aan de deur van de woning werkt niet.
- een afstandsbediening van de garagepoort hebben we nog niet ontvangen.
De voorgestelde oplossing om de collectors dicht te draaien is ook niet aan de orde aangezien dit ervoor zorgt dat we geen verwarming hebben op plaatsen waar het voor ons toch noodzakelijk is.
Ook wil ik even melden dat we nog steeds met een enorme geurhinder in de toilet beneden zitten waar ik de herkomst enkel maar kan van raden, (schimmel onder de beschadigde vloer,reeds gemeld).
We kunnen de eigenaar enkel via fax bereiken en waar we tot op heden nog niets van hebben gehoord of gezien. Ik ben zelfs nog nooit incontact geweest met die man, alles is via makkelaar gebeurt.
De makkelaar heeft me dit gestuurd toen ik hem van deze problemen aangetekend en via mail met bevestiging op de hoogte stelde
Gelieve u te wenden tot de eigenaar-verhuurder, ook in uw aangetekend schrijven
Ik heb geen bemiddelings opdracht in de verdere opvolging van de verhuring en wens dat absoluut ook niet in de toekomst te doen!
Dank u zich tot de verhuurder rechtstreeks te richten.
Met vriendelijke groeten
Dus nu zitten we met onze handen in het haar en zien dit niet goed aflopen.
Men vriendin is 6maand zwanger en dit kunnen we nu echt wel missen.
Alle hulp is welkom.
Vriendelijke groenten Geert
- type van het huurcontract = 3,6,9.
- ingangsdatum contract, 1december, geregistreerd op 21december 2011, cotract aangekregen op 29maart 2012 via makkelaar.
- werd het contract geregistreerd; Ja maar pas 3 maanden na datum ondertekening aangekregen. Na een aangtekend schrijven van mezelf van de vermelde problemen verder in dit artikel.
- heeft er reeds uitvoerige communicatie plaatsgevonden met de tegenpartij en wat was daarvan het resultaat? Ja en de uitkomst is als volgt,
Even het probleem aan de man brengen, ik zie een appartemant op het net staan en ga het met men gezin gaan bezichtigen, mooie ruimtes maar veel werk aan.
Men vriendin wil dit appartement dus ik ben bereid de handen uit de mouwen te steken.
We beslissen en spreken met de makkelaar af.
Hij verwacht van ons dat we op 1 dec tekenen zodat de eigenaar geen leegstandsbelasting moet betalen en verzekert me dat hier geen problemen kunnen van komen. Ook meld ik dat ik er niet kan gaan wonen tot eind februari aangezien ik nog een andere woonst betrek en daar mijn opzeg net heb gedaan.
We tekenen en doen een verkenning samen met de makkelaar. Tijdens deze rondgang kijken we ook of er water is en/of dit warm is. Hiervoor draait de makkelaar de hoofdkraan open, beneden in de kelder. We komen weer boven en merken dat er geen warm water is en dat de ketel lekt. De makelaar verzekert me dat er net een onderhoud is gedaan en dat hij de verantwoordelijke hiervoor terug gaat laten komen om het opnieuw te laten herstellen. Zie vervolg later in dit schrijven.
dit staat in het contract; De huurder dient nog binnen de maand december 2011 zijn domicilie adres in betreffende appartement te plaatsen.
De huurder krijgt kwijtschelding van de huur evenals van de servicekost voor de maanden december 2011, januari 2011, en een halve maand februari 2012.
Ter compensatie zal de huurder het appartement opnieuw opfrissen, opschilderen en in ore maken van de plinten, zowel op de woon -verdieping als op de duplex verdieping.
Indien de huurder deze laatste beloftes niet nakomt, dient hij hiervoor één maand huur alsnog te betalen aan de verhuurder.
Dit is wat ik allemaal heb gedaan,
- plinten vernieuwt
- nieuwe deur geplaatst dat ontbrak aan de berging
- geverft en behangen
- barsten gevuld en volledig nieuwe gyproc muur geplaatst op een afstand van 5 meter
- alle toiletten vervangen omdat deze beschadigd waren en zeer vuil
- trap volledig gedemonteerd, geschuurd , vernist, en geplaatst.
- lavabo toilet beneden vervangen
- .....
Kostprijs is opgelopen meer dan 3000 euro
Nu wat er gebeurt is.
De reden waarom ik geen huur moest betalen is omdat ik er niet kon wonen aangezien de verwarmingsketel stuk was (Geen warm water of verwarming)
Ook lekte deze ketel waarop de makelaar zei dat ik er voorlopig een emmer moest onder zetten. Ik ben niet aanwezig dus zet ik de hoofdkraan terug uit zodat het lekken stopt.
Na verloop van tijd besluit ik om te beginnen behangen en te verven maar daarvoor heb ik water nodig dus zet ik de hoofdkraan in de kelder open om water te kunnen gebruiken ook al is het koud.
Op 24 Dec krijg ik in de late avond telefoon waarop me gezegd word dat er water uit men appartement lekt (hoofdkraan staat open).
Ik kom op men appartemant aan en tref 2 mensen aan dat ik nog nooit had gezien. Bleek dat dit de syndicus van de blok is en een zeer vriendelijke man. We zoeken samen naar het lek en vinden niets.
Een vriend van mij komt zelfs naar het dak kijken om me te verzekeren dat het niet van daar komt. (Erkend dakwerker)
Een dag later ga ik weer naar het appartement en draai de hoofdkraan open om verder te werken en hoor plots water lopen. Blijkt dat het uit de drukklep van de ketel komt en dat de vulkranen van de verwarming open staan. (Dit had de makkelaar en mezelf niet gedaan). Syndicus gebeld en probleem gemeld
Dus probleem gevonden maar de schade is gebeurt. Hoofdkraan terug uitgezet en weer geen water
De verzekering van de blok komt langs op 21maart en vertelt mij dat dit schade is voortkomend van mijn woning en dat ik dus verantwoordelijk ben.
Maar ik heb die kranen niet open gezet want heb hier geen kennis van. De woning staat nog niet verzekert op mijn naam want ik woon er nog niet in.
Ondertussen zijn ze het lek van de ketel komen maken 6 liter per dag, want dat had niets met de drukklep te maken.
De man van het sanitair is 3 maal moeten terugkomen
- 1ste keer niet het geschikte materiaal bij
- 2de maal bleek dat er meer stuk was dat hij verwacht had
- 3de maal voor de herstelling
Bleek dat hij voor de herstelling dat was gebeurt voordat ik het huurde een onderdeel zelf had gemaakt omdat hij het juiste niet vond.
Dat onderdeel leek zelfs niet een beetje op wat het moest zijn. Hij had toen ook een controle van alle verwarmings elementen gedaan en deze ontlucht en gevuld.
Wie zegt dat hij deze vulkranen niet was vergeten en dat bij het sluiten van de hoofdkraan de druk niet kon opbouwen? Geen vinger wijzen maar toch, de anderen doen het ook.
Nu krijg ik een brief van de blokpolis waarin staat dat ik men verzekering moet aanspreken of dat ik voor de kosten ga moeten opdraaien. Mijn verzekering gaat zien wat men opties zijn.
Ik heb die kranen niet opengedraait dus ik vind dit niet kunnen.
Bijkomende problemen reeds gemeld zijn
- de verwarmingsleiding ter hoogte van de keuken gaande naar de bovenverdieping is lek. Oplossing van de makkelaar= draai de collectors dicht= geen verwarming boven.
- de sanitaire kranen in de grote badkamer met ligbad lekken aan de was lavabo in zo een mate dat we niet in de mogelijkheid zijn deze te gebruiken.
- tot op heden hebben we nog steeds niet de beloofde verlichting in de woonkamer en keuken.
- de bel aan de deur van de woning werkt niet.
- een afstandsbediening van de garagepoort hebben we nog niet ontvangen.
De voorgestelde oplossing om de collectors dicht te draaien is ook niet aan de orde aangezien dit ervoor zorgt dat we geen verwarming hebben op plaatsen waar het voor ons toch noodzakelijk is.
Ook wil ik even melden dat we nog steeds met een enorme geurhinder in de toilet beneden zitten waar ik de herkomst enkel maar kan van raden, (schimmel onder de beschadigde vloer,reeds gemeld).
We kunnen de eigenaar enkel via fax bereiken en waar we tot op heden nog niets van hebben gehoord of gezien. Ik ben zelfs nog nooit incontact geweest met die man, alles is via makkelaar gebeurt.
De makkelaar heeft me dit gestuurd toen ik hem van deze problemen aangetekend en via mail met bevestiging op de hoogte stelde
Gelieve u te wenden tot de eigenaar-verhuurder, ook in uw aangetekend schrijven
Ik heb geen bemiddelings opdracht in de verdere opvolging van de verhuring en wens dat absoluut ook niet in de toekomst te doen!
Dank u zich tot de verhuurder rechtstreeks te richten.
Met vriendelijke groeten
Dus nu zitten we met onze handen in het haar en zien dit niet goed aflopen.
Men vriendin is 6maand zwanger en dit kunnen we nu echt wel missen.
Alle hulp is welkom.
Vriendelijke groenten Geert