Gehuurd Kot achter mijn rug doorverhuurd

Styn
Topic Starter

Gehuurd Kot achter mijn rug doorverhuurd

#1 , 27 mar 2012 09:35

Een situatieschets:

Ik huurde een kot (periode 6.5 maand), maar omdat het bedrijf waar ik voor werk verhuisde had ik dit opgezegd (2e februari) volgens het contract moest 1 maand huur als opzeg betaald worden. Omdat het 2 februari opgezegd was telde februari niet als opzegmaand volgens de kotbaas. Ik heb dus ook voor maart betaald.
Volgens het contract word mijn waarborg achtergehouden als wederverhuringsvergoeding.
Nu heeft de kotbaas mijn kot verder verhuurt in maart. Dit zonder dat ik er iets van wist en dus zonder mijn toestemming. Ik wou het kot nog gebruiken vermits ik nog in die stad moest zijn voor een opleiding.

Wat kan ik hier tegen doen?

Ook heb ik de kosten voor alle maanden vooruit betaald, deze zijn nog niet terugbetaald!

Elke hulp is welkom!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 27 mar 2012 09:51

Via AS uw kotbaas in gebreke stellen, en de huur (en kosten) terugvorderen. Tevens vermelden dat, daar het kot reeds terug in gebruik is, en er geen uitgaande PB heeft plaatsgevonden, u geen bijkomende schade kan aangerekend worden. Dat u, indien uw kotbaas u niet terugbetaald binnen de 14 dagen, verplicht zal zijn dit op zijn kosten bij het vredegerecht aanhangig te maken.

Ik neem aan dat u de sleutels nog heeft? Ook vragen in AS om met u contact op te nemen om de overdracht van de sleutels te regelen (op dat moment document meenemen om door te kotbaas te laten tekenen voor ontvangst sleutels).

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 27 mar 2012 19:03

U mag dus nog in dat kot.

Reclame

Terug naar “Huren”