verzekering arbeidsongevallen

roharro
Topic Starter
Juridisch actief: Ja

verzekering arbeidsongevallen

#1 , 14 mar 2012 00:40

In huurkontrakt staat dat huurder appartement het aandeel in de kosten van het poetsen der gemeenschappelijke delen zal worden aangerekend door de verhuurder. Deze kosten bestaan uit loon + de RSZ + verzekering arbeidsongevallen.
Huurder is van mening dat hij niet moet betalen voor de verzekering arbeidsongevallen en dat die verzekering net als de premie van de blokpolis door de verhuurder/eigenaar moet worden betaald.

Volgen mij slaat zijn argument nergens op, maar toch graag een second opinion.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Winston
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV

#2 , 14 mar 2012 11:10

ik zie niet in waarom je geen gelijk zou hebben.

Verzekering arbeidsongevallen hangt af van het poetsen, niet van het gebouw.

roharro
Topic Starter

#3 , 14 mar 2012 12:15

ik zie niet in waarom je geen gelijk zou hebben.

Verzekering arbeidsongevallen hangt af van het poetsen, niet van het gebouw.
Dat is ook mijn visie.
Argument huurder: verantwoordelijkheid voor ongevallen ligt niet bij huurder maar bij verhuurder>>>daarom moet verhuurder/eigenaar zich daartegen verzekeren.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

JPV

#4 , 14 mar 2012 17:32

arbeidsongevallen draait niet rond verantwoordelijkheid, er is zelfs burgerrechtelijke immuniteit voor de werkgever.

Werkgever is wettelijk verplicht zijn personeel te verzekeren via een arbeidsongevallenverzekering net zoals hij verplicht is RSZ te betalen op het loon van de werknemer.

mava105
Juridisch actief: Nee

#5 , 14 mar 2012 20:02

Zeg hem: indien geen verzekering, geen poetsvrouw, en dan zal hij zelf moeten kuisen.

Vandebos

#6 , 14 mar 2012 22:30

Het is de huurder die het genot heeft van het resultaat van de arbeid van de poetsvrouw, de lasten vallen dan ook op hem.

Vredegerecht art 1344bis Ger.W. Gezever zal snel gedaan zijn, zeker als je er als verhuurder dan gebruik van maakt om "om dergelijke conflicten in de toekomst te vermijden en de geachte vrederechter zijn tijd te kunnen laten spenderen aan ernstige gedingen" bij vonnis vast te leggen welke de algemene kosten zijn die ten laste van de huurder vallen. (baseer je hiervoor op het voorstel van Wahl)

Terug naar “Huren”