Huursubsidie? Te weinig betaald gekregen?

krisje1973
Topic Starter

Huursubsidie? Te weinig betaald gekregen?

#1 , 11 mar 2012 09:44

Graag jullie antwoord op volgend.

Ik huurde sinds 2003 een appartement waarvoor ik huursubsidies kreeg.
Ik had toen al een invaliditeit van 80%.

Mijn maandelijks bedrag voor de huursubsidie verminderde met de jaren.
Ik had inderdaad ergens gelezen dat die zou verminderen met de jaren.

Maar nu lees ik in de laatste uitgave van het huurdersblad dat het uitgekeerde bedrag over de loop van de jaren gelijk blijft (zolang je een conforme woning huurt) als je op het moment van de aanvraag erkend bent als persoon met een handicap.

Klopt dit en hoe kan ik uitzoeken of ik inderdaad te weinig heb gekregen?
Kan ik, mits AS, de rest van het bedrag dat me te weinig is uitbetaald, vorderen?

Alvast bedankt,
K

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JohnD

#2 , 11 mar 2012 12:57

Maar nu lees ik in de laatste uitgave van het huurdersblad dat het uitgekeerde bedrag over de loop van de jaren gelijk blijft (zolang je een conforme woning huurt) als je op het moment van de aanvraag erkend bent als persoon met een handicap.
Het uitgekeerde 3-maandelijkse bedrag blijft in de loop der jaren enkel gelijk als u op het ogenblik van de aanvraag +65 bent en een conforme woning woning blijft huren. Is uw handicap van 80% permanent ? Moest u in de loop der jaren niet periodiek een bewijs afleveren dat uw handicap nog steeds 80% was ? Ik kan me voorstellen dat een handicap op regelmatige tijdstippen dient geevalueerd te worden om de gunst van bepaalde uitkeringen of tegemoetkomingen te actualiseren.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

krisje1973
Topic Starter

#3 , 13 mar 2012 12:49

Op het moment van de aanvraag was ik voor 80% invalide.

Dat is in de loop van de jaren niet veranderd.
Elke 3 jaar moest ik formulieren invullen en het attest mee versturen.

Ik keek nu alle schrijvens na en concludeerde dat ik de eerste drie jaar minder kreeg dan de volgende 3 jaar, en vanaf het 6de jaar tot en met het 9de opnieuw minder.
Ik weet dus echt niet hoe ze zoiets berekenen.

Ik ben nu geen lid meer van huurdersbond.
Zouden zij dit kunnen berekenen?

Reclame

Terug naar “Huren”